Sessió en família a la classe de 5è.

La sessió d’educació física de cinquè del 31 de maig va ser especial ja que les famílies hi estaven convidades.

Després d’un escalfament cooperatiu i divertit, les famílies que van venir a la sessió es van unir al grup de referència dels seus fills i filles per ajudar-los a crear una coreografia d’acrosport, tenint en compte els següents aspectes:

  • Durada: Entre 2 i 4 minuts.
  • Acompanyament musical: És obligatori i d’elecció lliure. Caldrà coordinar ritme i coordinació.
  • Número de figures: Cinc com a mínim, mantenint la posició de 4 segons per figura.
  • Transicions: Realitzar elements acrobàtics en el canvi d’una figura a l’altre.
  • Composició: Començar amb una entrada que inicia la representació i una sortida que en representi el final.
  • Vestuari: Recomanable utilitzar un mateix vestuari per reforçar l’efecte coreogràfic i estètic, com una semarreta del mateix color, per exemple.

La incorporació de les famílies en la sessió va ser un plus de motivació i ajuda pels nens i nenes de 5è, fins el punt que alguns grups van ser capaços de deixar la coreografia ja acabada i preparada per la mostra final de la setmana següent.

Abans d’acabar la sessió, cada grup es va valorar segons el grau de participació, actitud i responsabilitat de cada membre del grup, i també fins a quin punt havien tingut en compte les normes de seguretat de l’acrosport.

Aquesta iniciativa de convidar a les famílies a compartir una sessió d’educació física amb els seus fills i filles és perquè puguin viure i fer-se una idea de primera mà del tipus d’educació física que fem a l’escola Llebetx i poder observar així aquells aspectes educatius que estan molt presents en l’assignatura i que potser són difícils de veure a simple vista, com per exemple:

  • L‘autonomia. Cada nen/a haurà de prendre moltes decisions a l’hora de buscar possibles solucions a un repte motriu.
  • La creativitat, a l’hora de buscar la manera de superar un repte. Sovint són reptes amb diferents solucions.
  • L’autoestima. Quan superen un repte per sí mateixos, la confiança en les pròpies possibilitats augmenta. Per això els animo a que celebrin amb el petit grup de referència cada repte que superen.
  • El treball en equip. Sols potser anirien més ràpid però junts arribaran més lluny.
  • Establir acords: El conflicte no és un problema sinó una oportunitat perquè ens ajudi a anar més enllà i ens reforci com a grup si el sabem gestionar.
  • La perseverança: Un dels secrets de l’èxit és tornar-ho a provar fins que ens surti.
  • La lectoescriptura: Escrivim els èxits en la nostra fitxa de seguiment.

Ha estat una xulada i un súper regal pels nens i nenes, gràcies per venir!

Si voleu veure les fotografies de la sessió, cliqueu aquí.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>