La sessió d’educació física de cinquè del 31 de maig va ser especial ja que les famílies hi estaven convidades.
Després d’un escalfament cooperatiu i divertit, les famílies que van venir a la sessió es van unir al grup de referència dels seus fills i filles per ajudar-los a crear una coreografia d’acrosport, tenint en compte els següents aspectes:
- Durada: Entre 2 i 4 minuts.
- Acompanyament musical: És obligatori i d’elecció lliure. Caldrà coordinar ritme i coordinació.
- Número de figures: Cinc com a mínim, mantenint la posició de 4 segons per figura.
- Transicions: Realitzar elements acrobàtics en el canvi d’una figura a l’altre.
- Composició: Començar amb una entrada que inicia la representació i una sortida que en representi el final.
- Vestuari: Recomanable utilitzar un mateix vestuari per reforçar l’efecte coreogràfic i estètic, com una semarreta del mateix color, per exemple.
La incorporació de les famílies en la sessió va ser un plus de motivació i ajuda pels nens i nenes de 5è, fins el punt que alguns grups van ser capaços de deixar la coreografia ja acabada i preparada per la mostra final de la setmana següent.
Abans d’acabar la sessió, cada grup es va valorar segons el grau de participació, actitud i responsabilitat de cada membre del grup, i també fins a quin punt havien tingut en compte les normes de seguretat de l’acrosport.
Aquesta iniciativa de convidar a les famílies a compartir una sessió d’educació física amb els seus fills i filles és perquè puguin viure i fer-se una idea de primera mà del tipus d’educació física que fem a l’escola Llebetx i poder observar així aquells aspectes educatius que estan molt presents en l’assignatura i que potser són difícils de veure a simple vista, com per exemple:
- L‘autonomia. Cada nen/a haurà de prendre moltes decisions a l’hora de buscar possibles solucions a un repte motriu.
- La creativitat, a l’hora de buscar la manera de superar un repte. Sovint són reptes amb diferents solucions.
- L’autoestima. Quan superen un repte per sí mateixos, la confiança en les pròpies possibilitats augmenta. Per això els animo a que celebrin amb el petit grup de referència cada repte que superen.
- El treball en equip. Sols potser anirien més ràpid però junts arribaran més lluny.
- Establir acords: El conflicte no és un problema sinó una oportunitat perquè ens ajudi a anar més enllà i ens reforci com a grup si el sabem gestionar.
- La perseverança: Un dels secrets de l’èxit és tornar-ho a provar fins que ens surti.
- La lectoescriptura: Escrivim els èxits en la nostra fitxa de seguiment.
Ha estat una xulada i un súper regal pels nens i nenes, gràcies per venir!
Si voleu veure les fotografies de la sessió, cliqueu aquí.