La sessió d’educació física de segon de l’altre dia va ser especial ja que les famílies hi estaven convidades.
Els qui van poder venir es van unir als seus fills i filles per practicar reptes cooperatius. Amb el lema sent, pensa, comparteix i actua, l’alumnat de segon està aprenent que abans de començar qualsevol activitat en grup, cal tenir en compte aquests quatre passos:
- Sento: Primer de tot hem de ser conscients de com em sento. Estic en disposició d’escoltar i ajudar al grup o abans necessito respirar fons o fer una corredissa pel pati.
- Penso: Un cop hem llegit el repte i ens assegurem que tothom l’ha entès, cadascú pensa idees de com superar-lo.
- Comparteixo: Aquesta idea que he pensat la comparteixo amb el grup i decidim quina de totes és la millor per superar el repte plantejat.
- Actuem: Ara sí, ha arribat el moment de posar-nos en acció i de provar l’estratègia escollida. Si aquesta no ens funciona, pararem de nou i en decidirem una altra entre tots/es.
- Celebrem: Aquest cinquè pas no surt en el lema però també és molt important. Un cop hem superat el repte, ens felicitem i fem una celebració de grup.
Finalment es van avaluar per grups. Entre tots/es opinaven sobre l’actitud de cada company/a del grup, segons si havia donat idees per superar els reptes, si s’havia entregat al màxim durant la sessió i si havia sabut escoltar i tenir en compte les idees dels demés. Si la valoració que li feien a algun company/a era baixa o molt baixa, li havien d’explicar el perquè ja que és la manera que pugui agafar consciència de la seva actitud per després poder canviar-la.
Aquesta iniciativa de convidar a les famílies a compartir una sessió d’educació física amb els seus fills i filles és perquè puguin viure i fer-se una idea de primera mà del tipus d’educació física que fem a l’Escola Llebetx i poder observar així aquells aspectes educatius que estan molt presents en l’assignatura i que potser són difícils de veure a simple vista, com per exemple:
- L‘autonomia. Cada nen/a haurà de prendre moltes decisions a l’hora de buscar possibles solucions a un repte motriu.
- La creativitat, a l’hora de buscar la manera de superar un repte. Sovint són reptes amb diferents solucions.
- L’autoestima. Quan superen un repte per sí mateixos, la confiança en les pròpies possibilitats augmenta. Per això els animo a que celebrin amb el petit grup de referència cada repte que superen.
- El treball en equip. Sols potser anirien més ràpid però junts arribaran més lluny.
- Establir acords: El conflicte no és un problema sinó una oportunitat perquè ens ajudi a anar més enllà i ens reforci com a grup si el sabem gestionar.
- La perseverança: Un dels secrets de l’èxit és tornar-ho a provar fins que ens surti.
- La lectoescriptura: Escrivim els èxits en la nostra fitxa de seguiment.
Ha estat una xulada i un súper regal pels nens i nenes, gràcies per venir!