Sessió en família a la classe de segon.

La sessió d’educació física de segon de l’altre dia va ser especial ja que les famílies hi estaven convidades.

Els qui van poder venir es van unir als seus fills i filles per practicar reptes cooperatius. Amb el lema sent, pensa, comparteix i actua, l’alumnat de segon està aprenent que abans de començar qualsevol activitat en grup, cal tenir en compte aquests quatre passos:

1. Sento: Primer de tot hem de ser conscients de com em sento. Estic en disposició d’escoltar i ajudar al grup o abans necessito respirar fons o fer una corredissa pel pati.
  2. Penso: Un cop hem llegit el repte i ens assegurem que tothom l’ha entès, cadascú pensa idees de com superar-lo.
  3. Comparteixo: Aquesta idea que he pensat la comparteixo amb el grup i decidim quina de totes és la millor per superar el repte plantejat.
  4. Actuem: Ara sí, ha arribat el moment de posar-nos en acció i de provar l’estratègia escollida. Si aquesta no ens funciona, pararem de nou i en decidirem una altra entre tots/es.
  5. Celebrem: Aquest cinquè pas no surt en el lema però també és molt important. Un cop hem superat el repte, ens felicitem i fem una celebració de grup.

Finalment es van avaluar per grups. Entre tots/es opinaven sobre l’actitud de cada company/a del grup, segons si havia donat idees per superar els reptes, si s’havia entregat al màxim durant la sessió i si havia sabut escoltar i tenir en compte les idees dels demés. Si la valoració que li feien a algun company/a era baixa o molt baixa, li havien d’explicar el perquè ja que és la manera que pugui agafar consciència de la seva actitud per després poder canviar-la.

Aquesta iniciativa de convidar a les famílies a compartir una sessió d’educació física amb els seus fills i filles és perquè puguin viure i fer-se una idea de primera mà del tipus d’educació física que fem a l’Escola Llebetx i poder observar així aquells aspectes educatius que estan molt presents en l’assignatura i que potser són difícils de veure a simple vista, com per exemple:

• L‘autonomia. Cada nen/a haurà de prendre moltes decisions a l’hora de buscar possibles solucions a un repte motriu.
  • La creativitat, a l’hora de buscar la manera de superar un repte. Sovint són reptes amb diferents solucions.
  • L’autoestima. Quan superen un repte per sí mateixos, la confiança en les pròpies possibilitats augmenta. Per això els animo a que celebrin amb el petit grup de referència cada repte que superen.
  • El treball en equip. Sols potser anirien més ràpid però junts arribaran més lluny.
  • Establir acords: El conflicte no és un problema sinó una oportunitat perquè ens ajudi a anar més enllà i ens reforci com a grup si el sabem gestionar.
  • La perseverança: Un dels secrets de l’èxit és tornar-ho a provar fins que ens surti.
  • La lectoescriptura: Escrivim els èxits en la nostra fitxa de seguiment.

Ha estat una xulada i un súper regal pels nens i nenes, gràcies per venir!