Els infants de 3r i 4t han realitzat diferents tallers i activitats d’investigació afavorint l’aprenentatge per descobriment i el treball en equip. És per aquest motiu que hem decidit fer un recull de notícies per explicar-vos algunes de les activitats que hem portat a terme. Ens centrarem en el període posterior a les colònies i el dia d’avui.
TALLERS
Dins del programa dels nostres clàssics en veu alta, organitzat pel Departament de Cultura de la Generalitat, la Cia. CASA CONTES/ LAÍN ens va presentar una adaptació dels contes del “Llibre de les bèsties” de Ramon Llull amb màscares, titelles i música. Les faules ens mostraven aspectes del comportament humà: la traïció, l’engany i, com la bona manera de fer, acaba sent el camí correcte.
El taller de La Cigala i la Formiga van a comprar, va ser una activitat educativa de promoció dels drets i deures dels consumidors en la que, a través del teatre, els contes, el joc i el diàleg, s’apropa als infants als valors, pràctiques i experiències inspiradores del consum responsable.
El taller de l’hort que estalvia aigua ens ensenya a buscar sistemes d’estalvi d’aigua, fins i tot per conrear les nostres fruites, verdures i hortalisses. Vam col·locar palla al sòl del nostre hort per mantenir la humitat i tenir les males herbes controlades. També vam instal·lar un sistema de reg per condensació d’aigua. Totes les propostes vam ser força interessants i algunes d’elles ja les hem posat en pràctica.
PROJECTE TU I JO A L’ESCOLA
Durant aquests dies, cinc han estat les famílies que han vingut a l’escola a explicar-nos coses superinteressants: la mare de la Bruna ens va parlar de la mediació i el seu pare ens va parlar de la Biodiversitat del bosc on vam xalar molt amb els coleòpters. La mare de l’Àlex ens va regalar un toc dolç a la cuina del centre cívic, la tieta de la Leire ens va parlar de la importància de tenir una bona salut bucal i el pare de l’Aruna ens va parlar de les màquines, tenint l’oportunitat de muntar un braç hidràulic. Totes elles han estat experiències enriquidores. Moltes gràcies, famílies, per la vostra col·laboració.
HORT
És un dels espais més estimats pels infants. Amb l’assessorament de l’Anna i en Tomàs de l‘ICTA-UAB, l‘Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals, investiguem el creixement dels pèsols sobre diferents substrats. Els pèsols que més han crescut han estat els que tenien els substrats de “perlita i perlita amb compost”. També són els que reben més hores de sol.
A l’altra part de l’hort tenim plantades les tomaqueres, els canonges i les pastanagues. Els carabassons i els cogombres se’ls han menjat els ocells i ens hem quedat sense, però farem una amanida amb el que tenim.
CONFERÈNCIES
Per acabar, durant tot el mes de maig els infants de cicle mitjà estan fent les seves conferències. De moment, han exposat l’Àlex, la Júlia i la Mia. Ens han parlat de les patates, de l’os rentador i dels quatre elements.



