Treball Socioemocional

A l’escola li donem molta importància al treball socioemocional. A més a més de ser-hi present a les aules, es van crear uns espais on poder treballar les dificultats a nivell de comunicació, de relació, d’habilitats socials i de regulació de les emocions i/o de la conducta.

La creació d’aquest espais permet atendre l’alumnat de manera més individual i es pot treballar aquests aspectes d’una manera més globalitzada.

Aquests espais són:

• Psicomotricitat relacional
  • Treball Socioemocional
  • Estimulació Musical
  • Estimulació MultiSensorial

La psicomotricitat relacional és una proposta d’espais i materials a través de la qual els infants poden connectar amb el plaer del moviment i expressar els seus estats d’ànim, vivències i desitjos.

El treball socioemocional com un procés a partir del qual les persones adquireixen i utilitzen de forma efectiva el coneixement, les actituds i les habilitats necessàries per entendre i gestionar les seves emocions, l’empatia i les relacions socials positives amb els altres.

L’estimulació musical és una gran eina que té propietats terapèutiques, lúdiques, afectives i educatives. I per si sola és una activitat inclusiva, en què tots els membres d’un grup hi tenen lloc i cabuda.

L’estimulació multisensorial. Els sistemes sensorials són els que aporten informació i permeten assimilar-la per convertir-la en aprenentatge i poder anar adquirint els diferents estadis de desenvolupament.