Projecte de l’hort

Ja fa temps que a l’escola Les Planes treballem l’hort. Va començar amb els nenes i nenes més petits de l’escola i amb el temps s’ha ampliat als alumnes del Cicle Inicial per reforçar el treball competencial de l’àrea de coneixement de medi. Amb el projecte de l’hort es treballen de manera transversal totes les àrees del currículum, tant a primer com a segon.

Veiem l’hort com una eina que afavoreix l’educació mediambiental i afegeix una dimensió pràctica als aprenentatges. Reforça matèries com les llengües, les matemàtiques, les ciències naturals i les ciències socials.

L’activitat es realitza durant tot el curs, cada setmana es destina un temps per plantar, recol·lectar, regar, observar..

Amb el treball de l’hort els nens i nenes aprenen un munt de coses:

–  Observen el creixement i la reproducció de les plantes a partir de llavors, esqueixos d’altres plantes o de bulbs (ceba, alls.)

– Relacionen les estacions de l’any amb les plantes i fruites que es poden recollir a cada una de les estacions.

– Aprenen a preparar el sòl per poder conrear les plantes, fent ús de les eines adients per treballar a l’hort (cultivador manual, rastell, guants, tisores de podar, aixada…).

– Aprenen a produir aliments de qualitat i a ser respectuosos amb el medi ambient, afavorint la creació d’un entorn social i un estil de vida més saludable.

– Aprenen a ser responsables perquè es potencia i s’afavoreix el diàleg, la col·laboració i la cooperació entre tots.

No ens falta feina. Tenim un calendari complet des de l’octubre fins el juny amb tot el que podem plantar, semblar i recol·lectar. Fins i tot, tenim la nostra paradeta i amb els guanys que obtenim comprem més planter i aprofitem per fer matemàtiques!