Gust per la lectura i apadrinament lector

EL GUST PER LA LECTURA

La lectura és un dels eixos vertebradors de qualsevol aprenentatge i és de cabdal importància aconseguir un bon nivell de lectura i fomentar entre el nostre alumnat uns bons hàbits lectors. Aquest pla lector es fonamenta en dues estratègies principals:

• 30 MINUTS DE LECTURA DIARIS
  • L’APADRINAMENT LECTOR

30 MINUTS DE LECTURA DIARIS

Cada dia, de 9:00 a 9:30h fem lectura. Dediquem aquesta estona al desenvolupament del gust per la lectura amb l’objectiu de formar bons lectors i lectores. Es tracta que, al llarg de la seva formació educativa, els nostres alumnes esdevinguin lectors competents, crítics i capaços de gaudir del plaer de la lectura. La dinamització de la lectura es porta a terme a partir de LES BIBLIOTEQUES D’AULA, ben dotades amb tot tipus de lectures, adaptades a les edats i diferents gustos dels alumnes.

En aquest temps diari també es realitzen activitats relacionades amb la lectura, com pot ser la recomanació de llibres de la biblioteca, la lectura en veu alta, …

APADRINAMENT LECTOR

L’apadrinament lector consisteix en compartir un espai en el qual els nens i les nenes més grans de l’escola (alumnat de 5è i de 6è) fan lectura i expliquen contes als petits (alumnat d’I5 i de 1r). Amb aquest projecte s’intenta que tant uns com els altres visquin una experiència d’aprenentatge lector, en el qual els nens i les nenes de cicle superior facin de “padrins” lectors i ajudin a aprendre a llegir als infants més petits i que aquesta activitat sigui engrescadora i el més motivadora possible per tal que se’ls hi encomani el plaer de llegir.

Amb aquesta activitat també es vol ampliar els espais de comunicació oral entre els infants en la llengua vehicular de l’escola. Sense oblidar la vessant de la convivència.

El projecte de l’apadrinament lector es proposa aquests objectius:

• Motivar el gust per la lectura.
  • Gaudir dels contes i dels diferents tipus de textos que hi ha al nostre abast.
  • Treballar diferents estratègies de lectura.
  • Relacionar-se i implicar-se amb alumnes més petits o més grans per tal de fomentar la convivència i la cooperació entre els cicles.
  • Facilitar la llengua catalana com a llengua vehicular entre l’alumnat.
  • Desenvolupar la imaginació, la creativitat i la fantasia.