Projecte de Pati

Al curs 2015-2016 el Claustre de l’escola es va plantejar la necessitat d’un nou plantejament del pati de primària. Per portar-ho a terme, vam comptar amb la col·laboració dels mestres, els alumnes, les famílies, l’AMPA i a l’Ajuntament. Després d’un procés de debat i consultes per definir quins espais i jocs es podien crear, es van establir diferents comissions que van preparar tots els espais i els materials. El projecte continua en marxa i cada curs es fan diferents actuacions.

Aquest projecte es basa en tres eixos d’actuació, que es treballen de manera global i transversal:

1. La coeducació i la igualtat: Ens permet uns plantejaments coeducatius reals i objectius educatius per a la igualació en les relacions de gènere, tant en l’organització dels espais dels patis com en la regulació de les activitats que s’hi fan.
  2. La diversitat: Hem aconseguit una organització i una planificació durant l’estona de pati per transmetre uns valors concrets de convivència, cooperació, respecte, tolerància, etc. relacionats amb la convivència d’iguals.
  3. La resolució de conflictes: El pati és un espai que permet que els alumnes aprenguin a gestionar els conflictes que hi puguin sorgir durant el temps de joc.