Una escola que cuida als demés

És la segona vegada que l’equip docent de La Serreta té l’oportunitat de reunir-se amb l’Àlex Prats. Ell és el millor i màxim ambaixador del projecte Alella, poble cuidador. Aquesta iniciativa municipal vol aconseguir que Alella sigui un poble on les persones que pateixen soledat, les persones que tenen una malaltia crònica o es troben en el final de la vida, i les seves famílies, es senten cuidades i acompanyades.

Les escoles tenim molt a dir en aquest projecte perquè els nostres nens i nenes, així com les seves famílies, també poden viure situacions de dol, malalties greus o pèrdues d’éssers estimats. Les escoles són i seran espais on els infants han de poder expressar els seus sentiments, les seves emocions i on els professionals que els i les atenem hem de tenir recursos per donar resposta a aquestes necessitats.

Conviure implica respectar, compartir, empatitzar, acompanyar i CUIDAR-NOS. Sí, cuidar a aquells/es que ens envolten i amb els i les que convivim a diari. Ho fem des de l’escolta activa i respectuosa, sent prudents en les nostres intervencions, coordinant recursos i persones en les nostres actuacions, oferint la nostra disponibilitat i presència en aquells moments que ens necessitin, educant en valors i en la gestió de les emocions, fent possible una comunicació sincera i honesta, i incloent la pedagogia de la mort per evitar efectes nocius en el benestar de les persones implicades.

Aquests principis i altres orientacions de gran valor pedagògic i educatiu estan recollits en aquest Protocol d’Actuació de les Escoles Cuidadores que l’Àlex ens va presentar en claustre el passat dijous dia 27 i que ens va obrir la possibilitat d’obrir un debat ric sobre l’acompanyament que fem i hem de seguir fent els professionals dels centres educatius amb les famílies i alumnes que viuen situacions de dol, pèrdues d’éssers estimats o malalties greus.

Altres col·laboracions amb el projecte Alella, poble cuidador: