Volem compartir-vos la consolidació d’aquesta metodologia d’aprenentatge que estem emprant a la comunitat de petits: els ambients.
Des de l’inici del 2n trimestre l’alumnat d’Infantil 3 fins a 1r escullen lliurement a quin ambient (científic, artístic, de llum i foscor, construccions, espai exterior o simbòlic) volen participar les tardes de dimarts, dimecres i dijous. D’aquesta forma facilitem que l’alumnat pugui donar resposta a les seves necessitats d’aprenentatge i potencialitats, prenent responsabilitats en aquest procés.
L’equip docent prepara l’espai i les propostes educatives (moltes d’elles col·laboratives) amb materials atractius. Alumnes de diferents edats comparteixen propostes (unes més complexes que d’altres) amb la supervisió i acompanyament, sempre respectuós, de les mestres. Parlem i reflexionem sobre els aprenentatges realitzats, la col·laboració, l’ajuda mútua, els conflictes generats…
Per últim, amb el suport de l’AFA, l’equip docent ha pogut fer un assessorament a la nostra pròpia escola per un especialista, i formador de mestres, en aquest àmbit metodològic: Josep Vilaró. Ell ens ha ajudat a analitzar la nostra pròpia pràctica i obrir nous camins per millorar la qualitat d’aquests nous moments i espais d’aprenentatge que portem a terme.
En definitiva: SEGUIM CREIXENT AMB I EN ELS AMBIENTS.