Estem d’aniversari, fem 25 anys!!

El mes d’octubre de l’any 1988 es va inaugurar el nou edifici de la nostra escola, en la ubicació actual. Per tant, aquest curs escolar 2013/2014 celebrem el 25è aniversari. L’edifici anterior estava emplaçat en els antics Salesians i degut a l’antiguitat del mateix es va decidir la construcció d’una nova escola en un turó del barri de La Guàrdia. Val a dir que durant aquest curs es realitzaran alguns actes per per celebrar un esdeveniment tant remarcat.

Durant els 25 anys d’existència de l’escola hi han hagut etapes de tots els colors. Destacaria, però, un denominador comú en tots aquests anys i que és un esperit de millora continua per a consolidar-se com una institució educativa de qualitat en el nostre municipi. Hem treballat i treballem tos plegats (pares, alumnes i mestres) per assolir l’excel•lència educativa. Durant aquest anys hem pogut copsar com hem anat creixent i millorant els resultats educatius dels nostres alumnes. Gaudim d’un elevat nivell de participació i implicació dels pares i mares tant des de l’AMPA com en un gran nombre d’activitats a l’escola. Els claustres de professors han participat durant aquests anys en molt projectes d’innovació educativa que han contribuït a consolidar un projecte educatiu de qualitat.

Els canvis que hem viscut durant aquests anys han estat molt importants i a diferents nivells: socials, culturals, tecnològics i polítics. I en aquest sentit el penso que cal posar en valor la qualitat dels professionals de l’ensenyament que han exercit i exerceixen els seu magisteri a la nostra escola ja que han estat capaços d’adaptar-se i incorporar les innovacions en la seva tasca docent.

Durant aquests 25 anys han passat 25 promocions que fan, aproximadament, un total de 500 alumnes que han fet la els seus estudis de Primària a l’Escola La Guàrdia. I, que actualment en alguns casos ja són els seus fills els que segueixen l’escolaritat a la mateixa escola. Per altra banda, sovint, rebem visites d’exalumnes que van a l’Institut o que ja han acabat els estudis i estan en el món laboral i tots recorden amb alegria i un punt de nostàlgia els anys passats a l’escola. Manifestacions, totes elles, que tant des del punt de vista professional com personal ens omplen de satisfacció.

Vull fer una al·lusió especial i merescuda a l’Àngels que des de la inauguració de La Guàrdia l’any 88 ha estat treballant amb gran dedicació, com a mestra de l’escola i desenvolupant diversos càrrecs: cap d’estudis, directora i actualment secretària de l’escola.

Finalment, vull encoratjar tothom, pares, alumnes i mestres per seguir treballant, per seguir millorant i fer la nostra escola cada cop més gran. Felicitats!!

Josep Gessé i Pedrola
Director de l’Escola La Guàrdia