El projecte dels animals a I5.

Les classes d’I5 dels micos i els conills hem estat treballant els animals i hem après moltíssim sobre aquests.

Tot va començar arran del nom de la nostra classe, ja que havíem escollit ser els micos i els conills. Ens vam preguntar què sabíem d’aquests dos animals. Però, i de la resta d’animals, què en sabíem? Vam fer una pluja d’idees de tot el que ja coneixíem dels animals. Arran d’aquesta recopilació d’informació vam decidir realitzar diferents classificacions. Així que vam treballar diferents conceptes tot classificant-los:

– On viuen els animals? Quin és el seu hàbitat? Vam conèixer animals que vivien a la selva, al camp, al mar, al desert, al pol nord, a la sabana i al bosc.
A més a més, per realitzar aquesta classificació vam fer parelles d’experts. Aquests van fer recerca a les tauletes, a l’ordinador de la classe i van enganxar i escriure el nom dels animals de l’hàbitat que estaven treballant tot creant un pòster que més tard van exposar a la resta de companys/es. Així vam treballar la classificació, la recerca d’informació i l’expressió escrita i oral. Finalment per acabar de treballar l’hàbitat dels animals, els vam situar en un mapa del món.

– Com es desplacen els animals? Vam adonar-nos que hi havia animals que caminaven com nosaltres (terrestres), d’altres que nedaven (aquàtics) i alguns que volaven (aeris).

– Què mengen els animals? Vam descobrir que no tots els animals menjaven el mateix. Així que vam estar manipulant diversos aliments com: carn, peix, ous, vegetals, fruites, fruits secs i llavors. Els vam estar tocant, olorant, mirant amb la lupa… ens va encantar! Arran d’aquesta experimentació amb els aliments vam veure que els animals es podien classificar en: carnívors, herbívors i omnívors. I gràcies a aquests coneixements, vam elaborar uns laberints amb imants, on els animals havien d’aconseguir el seu menjar i  després (que) vam compartir amb els alumnes d’I3, I4 i primer.

– Com són els animals? Després d’observar tants animals, vam veure que no tots eren iguals Així que una altra activitat que vam realitzar va ser poder observar i tocar un peix i un pollastre per dintre i vam descobrir que tenien ossos, carn i òrgans. Que curiós! Mai ho havíem vist això! Seguidament vam observar com eren per fora i vam fer descripcions de diferents animals amb les quals vam construir el joc del connecta per tots els nens i nenes de l’escola.

Animals en perill d’extinció. La Lur, mestre d’ I4 ens va portar un llibre que parlava dels animals en perill d’extinció. Vam descobrir que volien dir aquestes paraules i vam reflexionar sobre la importància de vetllar pel respecte del nostre entorn.

– Per finalitzar, durant l’observació ens va sorgir un dubte: I com ens aguantem de peu? Per donar resposta a aquesta pregunta vam fer un petit experiment per descobrir que els ossos aguanten el cos i que per moure’ns necessitem dels ossos i dels músculs.

Per acabar de veure in situ tot allò que havíem descobert i après, que millor que fer una visita als animals del Zoo de Barcelona com ja us vam explicar en una altre entrada.

Imatges de la classe dels conills (I5A)

Imatges de la classe dels micos (I5B)