P5 SORTIDA A BANYOLES

Un dia a l’aula hi va aparèixer una carta d’un follet molt especial. Es deia FOLLET VERDET i vivia al bosc de Can Morgat, que és un bosc mediterrani que està al costat de l’estany de Banyoles. A la carta ens hi explicava algunes coses del seu bosc i, el més important, ens hi va convidar!! Tots ben emocionats vam pensar el que havíem de fer: reservar l’autocar que ens hi portés, fer una nota a les famílies, preparar els carnets i també fer-nos unes medalles que ens havia donat el follet a la seva carta.

I amb tot a punt, el dilluns següent, vam marxar molt contents cap a Banyoles. En arribar al bosc, vam començar a trobar pistes amagades que ens van conduir al lloc on vivia el follet. I de sobte, enmig d’una enorme expectació, es va començar  a sentir el so d’uns picarols molt divertits. I allà mateix, va aparèixer el follet verdet! Ja podeu imaginar les nostres cares de sorpresa! El follet es va presentar i va estar una bona estona explicant-nos un munt de coses i fent-nos riure molt, perquè era molt i molt divertit! S’equivocava i enlloc de dir Escola Forn d’Anells ens deia Escola Forn de Pa! Vam gaudir d’una estona molt màgica.

Després vam fer dos grups i les monitores ens van explicar moltes coses de la fauna i la flora d’aquell bosc. Vam jugar a caus i conills, vam buscar rastres d’animals, vam descobrir coses dels roures i les alzines i vam construir uns follets amb elements de la natura i una mica de massa de pa o plastilina. I de seguida se’ns va fer l’hora de dinar, així que ens vam acomiadar de les monitores i vam emprendre camí a peu fins el parc de la Draga. Una vegada allà, vam desinfectar les mans i les taules i bancs de picnic que hi havien i vam dinar plegats. I després de dinar vam tenir una estoneta per jugar! Vam fer salts de llargada, vam practicar el salt del follet i fins i tot ens vam relaxar fent el “satanama” enmig de la natura. De tornada estàvem cansats però sobretot duiem la nostra motxilla carregada d’experiències i records que costaran d’oblidar.