P5 DALÍ

Aquest trimestre els nens i nenes deP5 ens hem endinsat en la vida i obra de l’artista SALVADOR DALí!

En una sessió de filosofia van aparèixer uns objectes i paraules i havíem d’esbrinar quina relació tenien entre ells. Després de fer un munt d’hipòtesis i relacions, vam esbrinar que el nou artista que treballaríem a P5 era en Salvador Dalí! Tot seguit vam visualitzar una presentació amb imatges de la seva vida i obra i de seguida vam adonar-nos que tot plegat seria molt interessant. Després de conèixer més detalls de Dalí, vam decidir de fer un titella per poder jugar a reproduir algunes de les seves anècdotes i contes.  Ara ja sabem que dibuixava els seus somnis i  ens hem centrat  en alguns dels símbols que apareixen en moltes de les seves obres:

La GIRAFA FLAMA: al racó de l’artista, l’hem pintada amb colors càlids i per simular les flames hi hem enganxat papers de cel·lofana de color vermell i groc.

L’ELEFANT DE POTES LLARGUES: l’hem  pintat amb retoladors i posteriorment hem fet  el plegat de l’escala per les potes.

Els RELLOTGES TOUS: cadascú ha dibuixat el seu rellotge  en un tros de paper d’embalar, l’hem resseguit i pintat amb pintura. En una sessió de filosofia han aparegut  els números, que cadascú ha pintat, retallat i enganxat. Per fer l’efecte de rellotge tou l’hem posat  en un penjador.

El PA:  en una sessió de filosofia hem jugat a descobrir una imatge de la façana del Museu Dalí. En veure que hi havia pans, n’hem parlat i hem decidit de fer-ne un amb pasta Das. L’hem modelat fins aconseguir la forma desitjada i un cop seca l’hem pintat  al nostre gust.

El meu ANIMAL preferit a l’estil de Dalí: hem pogut observar en diferents obres de Dalí que li agradava dibuixar animals i fer-los diferents de com eren en la realitat. Això ens ha servit per escollir el nostre animal preferit, retallar-lo i dibuixar-li unes llaaaargues potes sobre un fons esponjat de color.

LA GALA: hem reproduït a la nostra manera el quadre de lla finestra. Hem emprat tela per a fer les cortines i amb aquarel·les, hem dibuixat el paisatge.

LA CASA: ens ha cridat molt l’atenció la peculiar casa d’en Dalí a Port-lligat. Ens ha semblat molt divertit decorar una fotografia de la nostra casa a l’estil dalinià.

EL MÓN D’EN DALÍ: aprofitant el nostre projecte paral·lel sobre el món, hem fet el planeta Terra tal i com és i tal i com l’imagina Dalí en els seus somnis.

LA SALA MAE WEST: des del principi ens va agradar aquesta sala tan original i vam decidir de reproduir-la en paper. Emprant trossets de papers per a les cortines, imatges d’ulls per als quadres, paper de cel·lofana per a la llar de foc i trossets de paper encuirat per als llavis, ens ha quedat genial.

A més, entre tots i totes hem recreat la sala Mae West a l’entrada de l’escola! Ha estat un treball en equip magnífic! Ens ha agradat molt muntar-ho tot i fer la nostra peculiar visita al Museu Dalí!

Hem anat exposant totes aquestes obres tan fantàstiques al passadís de l’escola.

I tot això ho hem guardat  en una capsa, simulant els calaixos on en Dalí hi guardava tots els secrets

FELICITEM A TOTS ELS NENS I NENES PEL SEU ENTUSIASME DAVANT D’AQUEST PROJECTE! US HEU CONVERTIT EN AUTÈNTICS DALINIANS I DALINIANES!