CM INAUGURACIÓ RELLOTGE DE SOL

Els alumnes i les alumnes de Cicle Mitjà de l’escola Forn d’Anells, avui dia 17 de novembre de 2021, hem assistit a la inauguració d’un rellotge analemàtic. Un tipus de rellotge de sol, ubicat prop de la Sitja de Fornells de la Selva.

“L’analema, és la corba que descriu el Sol a la mateixa hora durant un any, observat des d’una mateixa posició. Si cada dia de l’any, a una mateixa hora, registrem la posició del Sol, després d’un any haurem obtingut una certa corba.Com una mena de vuit”

Aquestes han estat algunes de les  explicacions que, molt amablement ens ha fet el Dr Josep Duran.

El rellotge de sol analemàtic, que hem anat a veure, està format per un relleu de terra cuita, a mode de paviment, on l’ombra del propi cos, situat sobre el punt del mes en curs escrit en el rellotge, indica l’hora del dia.

Hi ha 59 peces modelades en argila refractària i cuites que presenten motius vegetals i siluetes d’animals una obra de la qual ens ha parlat amb tot tipus de detall la seva autora: l’escultora Ció Abellí.

A l’acte d’inauguració també hi eren presents els constructors i representants de l’ajuntament.

Ha estat un matí molt especial que de ben segur recordarem i passat el temps (mai millor dit) un dia potser direm… aquest rellotge el van inaugurar l’any 2021 i jo hi era.