6è COLÒNIES FINAL DE CURS

A continuació trobareu els enllaços amb les fotografies dels diferents dies de les colònies d’enguany de 6è a l’Espluga de Francolí, Salou, Tarragona i Port Aventura.

DIARI DE LES COLÒNIES:

DIA 1:

El dimarts dia 1 de juny l’alumnat de sisè comencem les tan esperades colònies. Aquest any hem decidit anar a la província de Tarragona.

A les 9h els pares ens acomiaden i ens posem en marxa.

La primera parada que fem és a l’Espluga del Francolí on, després d’esmorzar, visitem una cova prehistòrica, concretament anem a la Cova Museu de la Font Major. Aquí una arqueòloga virtual i un monitor ens acompanyen en un recorregut per la cova a través del qual coneixem com vivien les comunitats humanes que van conviure en aquest mateix indret fa miler d’anys. El recorregut s’ha fet molt entenedor gràcies als recursos audiovisuals, realitat virtuals i representacions de personatges a tamany real.

Després de dinar al Jardí dels Francolins ens hem dirigit cap a les instal·lacions de Drac Actiu on hem fet unes activitats més lúdiques, concretament una cursa d’orientació a peu pels paratges del voltant i tir amb arc. Un monitor expert ens ha ensenyat la manera correcta de tirar i posteriorment hem practicat per millorar la punteria.

Al voltant de les 19:00 hem arribat a l’Hotel Sta. Mònica de Salou, ens hem repartir les habitacions i després d’una dutxa i un bon sopar hem anat caminant fins al Club Nàutic de Salou ja que al dia següent tenim esports d’aigua en aquest lloc.

DIA 2:

Al matí ens hem llevat ben d’hora i després d’esmorzar hem anat fins al Club Nàutic de Salou on ens esperaven uns monitors per a fer vela, kayak i una passejadeta amb el “Banana”. L’aigua estava freda però tots hem participat d’aquestes activitats fins a les 13:00h, hora en la que hem tornat a l’hotel per dinar i preparar-nos per a la tarda.

A les 16:00 ja érem a Tarragona on hem gaudit d’una visita guiada per la Tarragona romana. Hem començat la visita a la gran maqueta de Tàrraco, on el guia de l’empresa Auriga Serveis Culturals ens ha mostrat quins edificis hi havia a la ciutat en aquella època i el que anirem a veure. La nostra ruta ha començat a l’exterior de la muralla, hem seguit fins a l’exterior de la catedral, zona de l’antic temple romà, i el fòrum provincial. Al Circ, el gran estadi de carreres de carros de cavalls, hem visitat les llargues galeries sota les grades i hem finalitzat el recorregut a l’amfiteatre situat al costat del mar, l’últim edifici d’espectacles construït a la ciutat.

Després d’un gelat ben merescut (feia molta calor) hem tornat a l’hotel. Seguim la mateixa rutina d’ahir: una dutxa, sopar i caminada nocturna per Salou. Avui anem a buscar les instal·lacions del Bosc Aventura Salou, ja que divendres al matí en aquest lloc hi hem de fer una activitat.

DIA 3:

Avui és el gran dia, el que tots esperàvem amb més il·lusió segurament: PORTAVENTURA!

Com cada dia ens aixequem a les 7:30 i a les 8 ja estem asseguts a la taula per esmorzar. Al ser els primers hostes de l’hotel en arribar al menjador no hem de fer cua i això ens permet pujar al bus que ens portarà al parc d’atraccions a les 9:15. Arribem al parc d’atraccions molt abans que obrin les portes però com que volem poder disposar de tot el temps possible no ens molesta haver d’esperar una estona per ser els primers a entrar.

Un cop dins el parc comencem tots junts per la Mediterrània. La primera atracció a la que pugem és el Furius Baco, l’atracció que ens porta de 0 a 135 km/h en tan sols tres segons.

Seguim cap a la Polinèsia on podem refrescar-nos de la calor al Tutuki Splash. Com que anem molls decidim que la següent atracció també ha de ser d’aigua. Aleshores anem cap al Far West i pugem a Grand Canyon rapids per després anar a Silver River Flume. Ara sí que estem fresquets del tot!

Hem tingut sort i ens dona temps a veure un espectacle abans de dinar: BANG BANG WEST. Ha estat una animació molt divertida i entretinguda on un grup de lladres volen robar un fort que està vigilat per uns soldats.

Acabat l’espectacle hem anat a dinar al restaurant THE OLD STEAK HOUSE. El menú consisteix en una hamburguesa, patates fregides, postres i una beguda.

Després de dinar hem fet tres grups per tal que tothom pogués pujar a les atraccions que més ens agradaven. Alguns hem anat al Tomahawk i a l’Stampida. A Mèxic hem pujat al Tren de la mina i els més agosarats a l’Hurakan Condor. Hem continuat per la Xina amb el Shambhala, el Dragon Khan i Angkor. Alguns han pogut gaudir també de l’espectacle AROUND THE WORLD, al Gran Teatre Imperial. Uns ballarins, cantants i acròbates experimentats amb els seus balls i amb efectes de llum  i  música sincronitzada, ens han fet  viatjar  pel món de la dansa de diferents zones del planeta.

Acabant ja el nostre viatge pels diferents mons hem arribat a Sésamoaventura on hem pujat al Tami Tami i hem participat a l’aventura del detectiu Coco a Street Mission.

Portaventura ha tancat les portes a les 18:00 moment en què hem aprofitat per anar a comprar algun record de camí cap a l’autobús.

Un cop a l’hotel ens hem dutxat, hem anat a sopar i, com cada nit, hem fet una petita passejada pel camí de ronda. Avui estem tan cansats que haguéssim preferit quedar-nos a l’hotel a jugar al futbolí o al billar….però hem caminat com a grans campions que som.

DIA 4:

Avui és el nostre últim dia de colònies. Ens agradaria que no acabessin mai, però….

Després d’esmorzar ens dirigim cap a Bosc Aventura Salou, unes instal·lacions per gaudir d’activitats a l’aire lliure entre els arbres. Nosaltres hem fet una activitat amb circuits de ponts, obstacles i tirolines.

Els monitors d’aquestes instal·lacions ens han posat un arnès i unes cintes amb mosquetons de seguretat i ens han ensenyat a utilitzar-los en un circuit d’iniciació supervisat per ells. Un cop après el funcionament hem començat a realitzar els tres circuits, els dos primers d’un nivell de dificultat mitjà i l’últim amb un nivell de dificultat alta. Han estat tres les hores que hem passat penjats als arbres. Ha sigut molt emocionant però cal dir també que hem hagut de treballar de valent amb els braços per a poder passar pels diferents ponts i obstacles.

A les 13h hem anat a l’hotel a dinar i, ara sí…..ha recollir les maletes per tornar a casa.

Han estat tres nits I quatre dies molt intensos però ens ho hem passat molt bé. Tant i tant hem gaudit que molts hem fet part del viatge dormint a l’autobús.