5è TALLER APILO XII

Avui ens ha visitat en Jordi. Ell és educador ambiental i ens ha fet una xerrada formativa sobre el reciclatge de les piles.

La nostra escola participa al projecte Apilo XII, finançat per Ecolec Fundación, Ecopilas, European Recycling Platform i Unibat, i rep el suport del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya i l’Agència de Residus de Catalunya.

Aquest projecte està adreçat a augmentar la recollida selectiva de piles a Catalunya a través de:

• Visites a les escoles.
  • Oferint contenidors exclusius de piles. Aquestes aniran a parar al centre de recuperació de piles i làmpades al Pont de Vilomara (Bages) per tal de ser reciclades.
  • Organitzant un concurs de recollida de piles. L’escola que més pes de piles aconsegueixi rebrà una aportació econòmica.

Des del 2015 ha anat augmentant el reciclatge de piles gràcies a aquest Projecte al que participem. Encara que no ens n’adonem, hem aconseguit reciclar de manera correcta 3 de cada 4 piles, tot i això, encara queden mig milió de piles sense reciclar.

En Jordi ens ha explicat que aquesta pila que queda sense reciclar, en cas que fos una pila de botó, per exemple, si anés a parar al riu, acabaria contaminant 600.000 litres d’aigua!

Un cop ens ha explicat què és una pila, com funciona, els seus tipus i com es recicla, hem fet un taller per entendre com actuen les piles. En Jordi ens ha fet una demostració de com podem generar energia amb objectes que tenim a casa i construir una pila senzilla: una llimona que actuarà com a líquid conductor i un clau i una moneda de 5 cèntims que actuaran com als dos metalls que trobem a dins les piles, un d’ells actua com a pol positiu i l’altre com a pol negatiu.

L’experiment ha funcionat i hem aconseguit fer llum!