5è ELS AIGUAMOLLS DE L’EMPORDÀ

El 22 d’octubre els alumnes de 5è vam visitar els Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà. Des de l’escola estem treballant les relacions dels éssers vius amb el medi, així com la importància de la biodiversitat i els factors que la condicionen i alteren. Per tant, la visita al Parc ens va servir per vivenciar tot allò que estem aprenent a l’escola, a més de conèixer i descobrir aquesta reserva natural que tenim tan a prop.

Els Aiguamolls, a més de ser la casa de moltes espècies, és una zona de descans per a moltes aus migratòries. Teníem moltes ganes d’observar ocells i altres animals o plantes del parc. Fins i tot portàvem prismàtics! Però no vam poder veure tot allò que estava previst. Degut a les condicions climàtiques actuals, així com les escasses pluges, moltes zones humides del Parc estan totalment seques. Tot i així, vam recórrer l’itinerari previst, des del Cortalet fins al Mas del  Matà, descobrint diferents espècies i el seu hàbitat.

Amb les prismàtics vam entrar als diferents aguaits (infraestructures preparades per a l’observació dels animals) i, fent tot el silenci possible per no molestar ni espantar els animals, observàvem el paisatge que teníem al davant.

Diferents espècies d’ànecs, cigonyes, omcs, daines, becadells, una serp d’aigua, papallones, cignes, algun llangardaix verd… Realment vam quedar meravellats en descobrir tots aquests éssers vius tan a prop nostre!

Abans de marxar vam pujar a un dels observatoris més alts on, a més d’apreciar la gran immensitat del Parc Natural dels Aiguamolls, es podia veure el mar.

Vam passar un dia molt agradable i vam aprendre un munt de coses sobre aquest Parc Natural de la nostra terra.