INFORMACIÓ PLA D’OBERTURA PER EI

Benvolgudes famílies d’EI,

A continuació us adjuntem unes quantes informacions del Departament d’Educació, que és important que llegiu amb atenció, respecte al Pla d’obertura del centre per alumnes de P3, P4 i P5, a partir del proper 2 de juny en horari de 9 a 13h.

1. El retorn al centre per part dels alumnes és voluntari.
  2. Les famílies que portin els infants de 3 a 6 anys a l’escola per motius de conciliació hauran de presentar una declaració responsable d’acord el model que es facilitarà.
  3. Acollida en un espai específic per a l’alumnat del segon cicle d’educació infantil (3-6) de famílies els progenitors de les quals, per motius laborals i professionals, hagin de realitzar treball presencial sense possibilitat de flexibilitzar-lo, en grups d’un màxim de 8 alumnes a P3 i 10 alumnes a P4 i P5, i en horari de 9 a 13 hores.

REQUISITS

Per poder reincorporar-se els alumnes han de reunir els següents requisits:

• Absència de simptomatologia compatible amb la COVID-19 (febre, tos, dificultat respiratòria, malestar, diarrea…) o amb qualsevol altre quadre infecciós.
  • Que no siguin o hagin estat positives per al SARS-CoV 2 durant els 14 dies anteriors.
  • Que no hagin estat en contacte estret amb positiu confirmat o simptomatologia compatible en els 14 dies anteriors.
  • Calendari vacunal al dia.
  • Les famílies vigilaran diàriament l’estat de salut dels seus fills i filles prenent-los la temperatura abans de sortir de casa per anar al centre educatiu. En el cas que el fill o filla tingui febre o presenti algun dels símptomes compatibles amb la COVID-19, no podrà assistir al centre.
  • Segons l’OMS, la recomanació d’ús de mascaretes en el segon cicle d’educació infantil no està indicada en general. A partir de 5 anys i si hi ha dificultat per fer complir les mesures de distanciament caldria indicar-la.

En cas que l’infant presenti una malaltia crònica d’elevada complexitat que pugui augmentar el risc de gravetat en cas de contraure la infecció per SARS-CoV2, es valorarà de manera conjunta –amb la família o persones tutores i el seu equip mèdic de referència–, la idoneïtat de reprendre l’activitat escolar. Es consideren malalties de risc per a la CovID-19:

• Malalties respiratòries greus que precisen medicació o dispositius de suport ventilatori.
  • Malalties cardíaques
  • Malalties que afecten al sistema immunitari (per exemple aquells infants que precisen tractaments immunosupressors).
  • Diabetis mal controlada.
  • Malalties neuromusculars o encefalopaties moderades o greus.

ESPAIS I GRUPS

L’alumnat sempre han de ser els mateixos i en el mateix espai, i sempre que sigui possible també el docent. Els espais per a grups s’analitzaran a partir del principi següent: La mesura bàsica de referència és 4m2 per alumne.

ENTRADES I SORTIDES

En les hores d’inici i final de les activitats educatives, les entrades i sortides del centre s’han de fer en diferents horaris i de forma esglaonada per evitar aglomeracions i sempre mantenint la distància de seguretat i aprofitant els possibles diferents accessos a la instal·lació.

Les entrades i sortides del centre es faran de manera esglaonada, en intervals de 15-20 minuts i mantenint la distància per evitar aglomeracions.

Per evitar aglomeracions l’acompanyament dels infants a l’escola el farà una única persona. Les persones que portin i recullin els alumnes hauran de guardar també les distàncies fora de les instal·lacions.

CIRCULACIÓ PELS PASSADISSOS

Els docents hauran de vetllar perquè els diferents grups no coincideixin en els passadissos i els lavabos a fi d’evitar aglomeracions i mantenir la distància física.

S’evitaran els espais compartits, els canvis d’aula i desplaçaments per l’interior del centre

PATIS

La sortida al pati ha de ser seqüenciada. En funció dels m2 del pati, poden estar–hi a l’hora més d’un grup, però cada un d’ells ha d’ubicar-se en un espai marcat i diferenciat per poder mantenir el grup i la seva traçabilitat.

MATERIAL ESCOLAR

Sempre que sigui possible l’alumnat utilitzarà material individual. No es distribuirà documents en paper, excepte en casos imprescindibles.

El material emprat en les diferents activitats i les joguines no podrà ser compartit entre diferents infants després del seu ús fins que es faci una desinfecció.

Es requerirà rentat de mans:

• A l’arribada i a la sortida del centre educatiu.
  • Abans i després dels àpats.
  • Abans i després d’anar al WC (infants continents).
  • Abans i després de les diferents activitats (també de la sortida al pati).

Durant la propera setmana us podrem concretar més detalls o canvis.

Equip directiu