CIRCULAR 4: COMUNICAT DE VAGA

Davant la repressió tan brutal i les imatges tan horroroses dels cossos policials estatals contra una societat catalana completament pacífica, que l’únic que volia era defensar un dret tan bàsic com el dret a decidir el seu futur, ens porten a la necessitat de respondre com a treballadors i treballadores amb la VAGA. Es tracta d’un fet agreujat encara més perquè moltes de les actuacions policials han estat en escoles i instituts, llocs on s’ensenya democràcia, ciutadania, drets universals i el valor de la Pau. Ens omple de profunda tristesa i de ràbia veure com les forces policials estatals han entrat amb una violència absolutament desproporcionada dintre de les nostres aules.

Aquesta agressió a la ciutadania no pot quedar sense resposta!

Per això avui dilluns dia 2, després de realitzar assemblees i coordinar-nos amb els centres educatius dels voltants, us proposem buidar completament les aules el dia 3 d’octubre en la VAGA GENERAL.

Avui dilluns 2 d’octubre hem sortit tots al pati a les 12h per expressar el nostre rebuig i denunciar la violència i repressió d’ahir, hem treballat, debatut i parlat amb l’alumnat que la violència mai no és la solució dels problemes, sinó que n’és una de les fonts. I que els fets passats aquest 1 d’octubre són tan greus que Europa i el món sencer ha de ser testimoni que no ens quedarem callats veient com guanya la força vers la raó i que, en conseqüència, demà 3 d’octubre no hi haurà classes.

Us preguem que ens ajudeu a ensenyar al nostre alumnat i a tot el món que la resposta pacífica a les agressions no és només un dret sinó un deure. Per això, us demanem que demà on a l’escola hi haurà un seguiment del 100% de la vaga no feu ús dels serveis mínims (que seran d’1 mestre per cada 6 grups d’alumnes) si no és estrictament necessari, per garantir la seguretat de tots.

Atentament

Equip Directiu