ARTICLE DE L’ESCOLA A LA REVISTA FORN D’ANELLS Nº134

PRIMER TRIMESTRE DEL CURS SUPERAT!

Hem acabat el primer trimestre del curs, un període molt intens habitualment, amb la castanyada, el Nadal, les avaluacions… de moment està superat, també gràcies a l’ajuda que hem tingut dels practicants de mestre de la UdG de diferents cursos i d’FP de grau superior en educació infantil, en total fins a 13 estudiants en pràctiques simultàniament en alguns moments del trimestre. A continuació us farem cinc cèntims de les activitats que hem fet, que no són poques, separades per blocs, algunes explicades pels mestres i d’altres pels mateixos alumnes.

TALLERS I ACTIVITATS A P3

P3 PINTEM I RESSEGUIM AMB PINZELL MÀGIC PER TREBALLAR EL TRAÇ. Hem fet dues activitats a fora l’aula! A la primera sessió, hem sortit al passadís del pati d’infantil i, lliurement, hem agafat un pinzell, l’hem mullat amb aigua i hem pintat allà on hem volgut, com ara el terra i els dibuixos de la paret. El pinzell és màgic! Pintem sense pintura! A la segona sessió, hem anat al pati dels aparca bicicletes on primer, hem dibuixat línies rectes, corbes i formes varies. Com l’altre dia, hem agafat un pinzell, l’hem mullat amb aigua però, aquest cop, hem resseguit fins a esborrar les línies dibuixades al terra! Hem hagut de tenir més cura i precisió!

P3 TENYIM MACARRONS AMB COLORANT ALIMENTARI I VINAGRE. Teníem ganes d’aprofitar un material comú a totes les cases i transformar-lo, és per això que vam agafar macarrons i els vam tenyir amb colorant alimentari i vinagre. Es barregen els macarrons, el vinagre i el colorant dins d’una bossa hermètica i es sacseja bé. Vam tenyir els macarrons de quatre colors diferents: blau, verd, groc i vermell. Una vegada feta la barreja ha calgut deixar-los reposar perquè el color quedi fixat i també treure’ls de la bossa i deixar assecar. El vinagre feia una pudor! Però ha estat ben divertit!

P3 JUGUEM AMB MACARRONS DE COLORS. Una vegada tenyits els macarrons és hora de posar-nos a jugar. Hem fet camins, fileres de macarrons de colors, quadrats… A més hem utilitzat pals de pinxo per enfilar-los i plastilina per fer una base. Hem estat ben entretinguts!

P3 FEM COLLARETS AMB MACARRONS. Finalment hem fet uns collarets preciosos amb els macarrons i fil. Estem tan guapos amb aquestes joies…

P3 JUGUEM AMB PRODUCTES DE TARDOR. Ha arribat la tardor i arbres que normalment no ens hi fixem han tret els seus fruits. Hem recollit aglans, ametllons, castanyes bordes i castanyes per menjar, lledons, el fruit del plataner, el fruit del xiprers, el fruit del liquidàmbar americà… Tots els productes recollits dels arbres del nostre poble! Tots aquests productes ens han servit per fer classificacions, comparacions… i en definitiva jugar-hi. En ho hem passat molt i molt bé!

P3 PELEM I MENGEM MANDARINES I MAGRANES. A P3 cal practicar molt la motricitat fina i una bona manera de fer-ho és aprofitar els productes típics de temporada, com ara les mandarines i les magranes. Vam pelar-les i després ens va servir per fer un esmorzar ben saludable. Molt i molt bo!

P3 DECORACIÓ DE TARDOR A LES FINESTRES. Per decorar les finestres de l’aula hem fet unes fulles amb colors de tardor. Hem utilitzat una tira molt i molt llarga de film transparent adhesiu on hi hem enganxat papers de seda de colors. Era molt divertit perquè se’ns enganxava als dits! Després hem marcat unes fulles amb retolador i només ha faltat retallar-les. Ha estat una manualitat senzilla i vistosa.

P3 EXPOSICIÓ DE TARDOR. Hem demanat la col·laboració de les famílies per treballar productes de tardor i la veritat és que hem pogut elaborar una exposició espectacular. A més, hem explorat carbasses, magranes, moniatos, garrofes, castanyes, nous, avellanes, fins i tot, cireres d’arboç! Les hem classificat i hem muntat l’exposició entre tots. Gràcies a tots per la vostra col·laboració!

P3 TRAÇ VERTICAL. Durant aquest trimestre hem treballat el traç vertical, primer en gran format i després sobre paper en petit format. Hem utilitzat rodets amb pintura i hem fet traços en un paper d’embalar, hem fet línies amb un pinzell, hem resseguit línies… Però allò que ens ha cridat més l’atenció és utilitzar unes safates grans plenes de pa torrat o sal i dibuixar amb el nostre dit màgic els traços verticals. Fins i tot hem fet un experiment amb pintura. Hem fet regalims de pintura en un paper d’embalar i resulta que la pintura també sap fer el traç vertical! Ens ho hem passat molt bé.

P3 FEM MÚSICA. Cada dimecres, després del pati, fem una sessió de música. Hem après cançons de la tardor, com ara M’agrada la tardor, hem ballat una dansa, La castanyera, hem fet una audició, La tardor de Vivaldi, hem tocat instruments de percussió, la caixa xinesa i les claus per ajudar-nos a cantar la cançó de M’agrada la tardor. Però la sessió més especial ha estat la que ens ha preparat la Júlia (practicant de la classe de les orelles). Ens ha portat tres instruments i n’hem après el seu nom: guitarra, violí i ukelele. A més hem escoltat com sona i hem cantat tots junts. Moltes gràcies Júlia!

P3 ANIVERSARIS PRIMER TRIMESTRE. Aquest any tenim una cadira d’aniversari. Durant aquest trimestre s’hi ha assegut en Roger, en Guim, en Levi, l’Alba, la Carla, en Daniel i l’Izan. Moltes felicitats a tots i a totes!

P3 TREBALLEM EL NÚMERO 1. Aquest primer trimestre hem treballat el número 1. Per introduir-lo hem demanat a cada nen/a que ens portés un objecte de casa. Ens ha agradat molt per jugar-hi i ensenyar els nostres tresors als companys. A continuació hem dibuixat un número 1 gran a l’aula i hi hem caminat per sobre i l’hem omplert de castanyes, peces de construccions, animals… Però sense sortir-nos ni una mica de la línia. També hem buscat números 1 a l’aula i hem descobert que hi ha molts llocs on podem trobar números, als rellotges, al calendari, als números de la fila, al tren de la setmana… Després hem dibuixat uns números 1 molt grans al pati i hi hem caminat per sobre. A més, hem agafat cotxes del pati i hem resseguit el recorregut del número.

TALLERS I ACTIVITATS A LA RESTA DE CURSOS

INF. SENTITS. Aquest curs les aules d’infantil responen als noms dels cinc sentits. A P3A hi ha els nens i nenes de la classe de l’oïda, a P3B els de la vista, a P4 són la classe del tacte, mentre que els i les alumnes de P5A i P5A són de les aules del gust i de l’olfacte respectivament. Per això hem decidit decorar les portes i vidres de les aules amb les fotografies dels nens i nenes remarcant la part del cos corresponent al seu sentit. També els rètols dels penjadors responen als noms de les classes. A mitjans del curs farem una setmana dedicada a tallers intercicle experimentals relacionats amb els sentits.

P4 UNA SERP ENS VÉ A VISITAR! A principis d’Octubre en Marc, el pare de l’Èric, va arribar amb una sorpresa a l’aula de P4: una serp! La nit anterior l’havien trobat al jardí de casa seva i ens la va portar a l’escola perquè tots la veiéssim. Ens va explicar que era una serp de ferradura, ja que té una petita taca al cap amb aquesta forma. Les serps tenen la sang freda i solen menjar sargantanes, serps més petites o ratolins. També ens va explicar una cosa molt interessant: per la forma del seu cap i de l’ull podem saber si són o no verinoses: si tenen el cap petit, gairebé de la mida del seu cos, i si el seu ull és rodó són serps no verinoses. En canvi, si tenen el cap gros i l’ull allargat aquestes sí que ho són. Per últim ens va recomanar visitar el Centre d’Apropament a la Natura, situat a Navàs. Aquest centre ofereix a petits i grans la possibilitat de descobrir, tocar, veure, escoltar i viure la natura a través d’instal·lacions i tallers que ens aproparan a la vida dels animals. Des dels més exòtics, com l’ós rentador, fins als més corrents que trobem als corrals de les cases de pagès, passant per daines, tortugues, emús, aus o rosegadors. Moltes gràcies Marc per la teva visita i explicació. Ens va agradar moltíssim! http://www.granjanatura.com/

P4 TREBALLEM AMB LES FORMES GEOMÈTRIQUES. Els nens i nenes de P4 durant aquest mes de novembre hem estat treballant les figures geomètriques a partir dels blocs lògics: el cercle, el triangle, el rectangle i el quadrat. També hem buscat elements a l’entorn de l’escola que tinguessin aquestes formes i n’hem fet fotos. Un cop a l’aula les hem classificat, hem fet diferents jocs i ens ho hem passat molt bé!

P4 PLÀSTICA AL PRIMER TRIMESTRE. Els nens i nenes de P4, al llarg de tot aquest trimestre hem realitzat un munt d’activitats de plàstica i us volem mostrar tota aquesta feina per a què pugueu veure els artistes que tenim a l’aula. Hem portat a terme diferents tècniques plàstiques de dibuix, de pintura (amb dits, amb mans, estampant, envernissant, pintant amb pinzells i rodets…) de modelatge amb plastilina, també hem realitzat tècniques plàstiques amb paper (tot punxant, retallant o esquinçant) i hem construït tres collages. Moments divertits dels que hem gaudit i a la vegada, aprés.

PRIMERS DIES A P5. Ja fem P5! Qui ho diria que ja han passat dos cursos des d’aquells primers dies de P3… Ens fem grans i ara al pati, hem d’ajudar els petits i petites. Aquestes primeres setmanes de curs han estat molt intenses; hem parlat de l’estiu, de les colònies que farem al maig, dels noms de les classes,… i de mica en mica hem anat omplint les aules de noves propostes, racons i colors! Som les classes del gust i de l’olfacte, uns noms ben divertits i interessants, que ens ajudaran a aprendre noves coses i experimentar. Comencem amb ganes i il·lusió, ens queda molt curs per endavant, un P5 on compartirem bons moments i noves experiències. Ens acompanyeu?

P5B LA MARTA VISITA LA CLASSE. El passat divendres 27 d’octubre, la Marta, que és la mama de la Cora, va venir a fer-nos una visita a l’aula per explicar-nos una mica la seva feina. Treballa a l’hospital Josep Trueta de Girona, a la planta de pediatria i nounats. Aprofitant que a la classe hi hem muntat un racó de metges, li vam poder preguntar moltes coses que ens aniran bé per a jugar quan fem racons. També ens ha portat un munt de material per al nostre racó: xeringues, xumets,… i fins i tot ha fabricat una incubadora de cartró per a nosaltres! Moltes i moltes gràcies, Marta i Cora! Ha estat una tarda genial al vostre costat!

P5 RACONS COMPARTITS. Els nens i nens de les classes del gust i de l’olfacte ja hem començat a fer racons compartits. Aquest curs tenim els següents racons: a P5A hi trobem dos racons de matemàtiques, un racó de biblioteca/experiments i el racó del restaurant /construccions. A P5B hi ha dos racons de llengua, un de plàstica/motricitat/traç i el racó dels metges/construccions. Cada setmana fem 4 sessions de racons compartits de manera que amb dues setmanes hem completat la roda i tots els nens i nenes han fet les vuit activitats. Mitjançant unes targes de colors i una graella amb gomets, podem controlar els racons que hem fet. En aquesta primera ronda els nens i nenes han mesurat amb diferents estris, han fet sudokus i han jugat al bingo, han retallat i escrit el nom de diferents objectes, han llegit i jugat a relacionar paraules i imatges en equip, han dibuixat i decorat un element de tardor, han fet construccions, han mirat i llegit contes de la biblioteca i han jugat a simular diferents rols a l’espai del restaurant. Ara ja hem començat la segona ronda i tots/es estem ben emocionats amb les noves activitats.

P5 SEGONA RONDA DE RACONS. A P5 continuem gaudint dels racons compartits. Hem acabat una altra ronda, aquesta vegada amb els racons de metges, construccions, plàstica, biblioteca, lletres 1 i 2 i mates 1 i 2.

INF. PSICOMOTRICITAT. Ara que ja fa més d’un parell de mesos que hem iniciat el curs, us volem mostrar el treball de psicomotricitat que fan els vostres fills i filles. Tal i com us vam explicar a la reunió d’inici de curs, la majoria d’activitats que es proposen volen ser “lliures”. D’aquesta manera es manté una motivació constant, s’afavoreix la creativitat i la imaginació i es promouen noves relacions dins del grup creant noves dinàmiques de relació. A través del moviment busquem un desenvolupament de les capacitats cognitives, motrius i relacionals de cada un, respectant, en la mesura del possible, les necessitats individuals de cadascú. La veritat és que surten unes històries fantàstiques i fabuloses! I el més important, gaudeixen d’allò més!

3r XERRADA RELACIONS. Per què m’ha agradat el taller? Hem treballat barrejades les dues classes, hem après a treballar en equip i conèixer-nos els uns als altres. Transmetia molta alegria. Hem descobert coses maques de tothom. M’ha agradat cantar i ballar tots junts (alumnes de 3r).

4T TALLER DE COHESIÓ DE GRUP. Els alumnes de 4t el dimecres 11 d’octubre van fer un taller d’una hora i mitja de cohesió grupal. Vam aprendre a través del taller la importància de tenir cura dels nostres companys, les avantatges de quan fem un treball en equip i vam descobrir quines qualitats positives veuen els nostres companys de nosaltres. Va ser un taller molt enriquidor i divertit.

SETMANA DE LA CIÈNCIA. El passat dijous 16 de novembre, durant la celebració de la Setmana de la Ciència, els alumnes van assistir a la Sitja a les jornades “Experimentem amb la Ciència”. Les jornades van ser organitzades pel Dr. Josep Duran, professor del grup de recerca UdiGitalEdu: Creative Learning, STEAM and Social change. Els estudiants de l’últim curs del Grau de Química van ser els que ens van donar a conèixer, a través de la pràctica, com saber si els productes son bàsics, neutres o àcids mitjançant l’ús d’un indicador creat amb col llombarda que es manifestaven en diferents colors. Com més àcid era el producte més vermell es convertia l’indicador. A més a més també vam conèixer diferents conceptes bàsics de química com la desnaturalització. També vàrem dur a terme unes activitats de màgia utilitzant la seriació, la lògica i les matemàtiques.

5è L’EXPERIMENT DEL VOLCÀ. Un dia a la tarda a l´hora de medi, la Mercè va treure de l’armari una bossa amb alguna cosa gegant a dins. Ens va dir que era un volcà però no el vam veure i ens va explicar que el faríem entrar en erupció la setmana següent. Quan va arribar el dia, primer vam anar al pati, després vam presentar els materials que faríem servir; bicarbonat, sabó de rentar plats, colorant, vinagre i un pal per remenar. Seguidament, ens va explicar com es va construir la maqueta del volcà. Per la base, va fer servir una safata folrada de paper i va enganxar una ampolla de plàstic buida al mig i tot al voltant va enganxar fulls de paper de diari o de wàter. Un cop sec, va pintar amb diferents colors; marró, verd clar, verd fosc i esquitxos de vermell i taronja. Amb plastilina, van fer uns arbres en miniatura simulant un petit bosc. Seguidament, vam començar a fer l´experiment. Nosaltres també vam col·laborar, posant en ordre els diferents materials per aconseguir que simulés una erupció volcànica. Primer: una mica de sabó de rentar plats, un grapat de bicarbonat, una mica de colorant i per últim, vinagre. Vam remenar una miqueta amb el pal i de seguida va fer reacció i va sortir una mena d´escuma vermellosa per la xemeneia del volcà. Ens vam adonar que com més vinagre s´hi posava, podíem veure més explosió volcànica. Ens va agradar molt fer aquesta activitat nova i diferent, per què ens vam divertir i vam aprendre molt. (alumnes de 5èA i 5èB).

5è XERRADA DE RELACIONS. El passat 19 d’octubre els alumnes de 5è van realitzar un taller sobre relacions. A través de jocs cooperatius i cançons, van poder descobrir les qualitats que tenen com a grup i conèixer una mica més els seus companys i companyes d’aula. Va ser molt interessant i divertit, i van descobrir moltes coses. Per acabar i tenint en compte com és cada nen i nena de l’aula, van composar i cantar la seva pròpia cançó.

5è CREAXARXA. El passat 11 de desembre, el nostre alumnat de 5è es va desplaçar fins al pavelló municipal de Fontajau per participar a l’activitat Creaxarxa. Es tractava de compartir un matí amb nens i nenes d’altres escoles per practicar activitats i esports adaptats que presentaven alguna discapacitat motriu. Alumnes de 5è, us felicitem per la feina ben feta que vau fer!

6è REPTES COOPERATIUS. Al llarg del trimestre, l’alumnat de 6è ha realitzat diverses tasques en grups cooperatius. S’han mostrat molt creatius alhora de superar el que es plantejava. Aquí teniu una mostra del repte que cada grup va assolir davant la resta dels companys/es. Posteriorment, en van extreure unes bones reflexions, i els va ser útil per valorar els principis bàsics per moure, entre tot el grup el matalàs sense tocar al terra.

CASTANYADA

El dimarts 31 d’octubre hem celebrat la castanyada. A l’escola hem preparat una bonica exposició de tardor amb els treballs que hem realitzat els alumnes, cargols amb castanyes, animalets del bosc amb pinyes, espelmes de tardor, blets amb aglans i carbasses decorades. Potser alguns ja l’heu vist… Per la tarda alguns pares i mares organitzats per l’AMPA han vingut a torrar castanyes, també ens ha visitat la castanyera i hem ballat amb ella. Tot seguit, abans de menjar-nos les castanyes, hem cantat “Les castanyes, peten, peten” tots junts. Després hem menjat les castanyes calentetes que els pares i mares han torrat. Han quedat molt bones! Moltes gràcies per les castanyes! Que bones que són!

SORTIDES DEL 1r TRIMESTRE

P3 I P4 SORTIDA A BANYOLES. El dimarts 7 de novembre els nens i nenes de P3 i P4 vam anar d’excursió a Banyoles, a fer una sortida d’entorn al bosc de Can Morgat. Dies abans el Follet Verdet ens va enviar una carta a l’escola on ens deia que estiguéssim ben atents perquè havíem d’anar buscant unes pistes per tal de trobar-lo. Quan el vam trobar ens va fer molta il·lusió i tots vam riure molt! Després les monitores ens van fer unes activitats molt divertides tot treballant els 5 sentits dins l’entorn de l’estany. Cap al migdia ens vam dirigir al Parc de la Draga per dinar i després vam tenir una estona lliure per jugar! Va ser una sortida genial!

P5 SORTIDA A BANYOLES. El dilluns 6 de novembre els nens i nenes de P5 hem anat d’excursió a Banyoles, a fer una sortida d’entorn al bosc de Can Morgat. Uns dies abans ens havia arribat a l’escola una carta del Follet Verdet, que ens convidava a visitar el bosc on viu. Mitjançant unes pistes que anàvem trobant pel camí, hem pogut trobar el follet. El so dels seus picarols ens ha anunciat la seva arribada! Hem passat una bona estona amb ell, ens ha explicat un munt de coses del bosc i feia moltes bromes. Hem rigut un munt! Després s’ha acomiadat de nosaltres i ha marxat tot saltant. Tot seguit hem fet unes activitats molt divertides i interessants conduïdes per les monitores de l’escola de natura. Al migdia l’autocar ens ha portat al parc de la draga, hem dinat tots junts i hem jugat una estoneta. Ha estat una sortida genial!

CI LLEGENDES DE GIRONA. El passat divendres 20 d’octubre els nens i les nenes de 1r i 2n vam anar a veure i escoltar les llegendes de Girona: Sant Narcís i les mosques, la Cocollona, la botiga de París, en Banyeta, el vampir de la Rambla, el Tarlà de l’Argenteria,… També vam trobar altres nens i nenes, nois i noies que pintaven i dibuixaven el pont i la catedral. Vam veure també el pont Eiffel i ens van explicar una endevinalla d’aquest pont. Passant pel pont, el monitor ens va dir que havíem de buscar la Cocollona i alguns la vam descobrir! Era un cocodril que tenia ales. Les ales no les vam veure perquè les tenia plegades. L’Àlex, el monitor, ens van ensenyar una porta dins el riu per on passava la Cocollona i s’amagava. Caminant, caminat vam arribar al carrer de la Força i vam poder veure els gegants i els capgrossos. Una noia ens va repartir mapes de la ciutat i el programa de les Fires. Per últim vam entrar a Sant Feliu i allà vam conèixer la tomba de Sant Narcís i un quadre de l’atac de les mosques a uns cavalls. Aquell dia vam trobar un munt de turistes i molta gent. Ens ho vam passar molt bé ! Va ser fantàstic! (alumnes de 1r i 2n).

1r SORTIDA ALS HIVERNACLES. El dimecres 15 de novembre de 2017, pel matí, els alumnes de primer de primària vam visitar els hivernacles de Fornells. Vam veure que, en aquesta època de l’any, hi havia plantats diferents tipus d’enciams. Ens van explicar que, a la primavera, hi planten diferents hortalisses. També ens van explicar com funcionen. Ens va agradar molt la visita.

2n SORTIDA A CAN BIEL. Els alumnes de 2n A i B hem anat a la fleca de Can Biel. L´Eduard ens ha ensenyat com fer figures de diferents formes amb la pasta de pa i crear-ne de pròpies. Primer vam posar els ingredients dins la pastera. Una vegada feta la massa ens en va repartir un tros a cada un. Llavors cada un vam fer les nostres pròpies figures i les vam posar a la nostra safata. Després l’Eduard ho va enfornar i un cop cuites les vam posar dins de cada bossa individual per endur-nos-les a casa. Ens ho vam passar molt bé!

CM VISITA GRANJA-ESCOLA. La primera sortida del curs a Cicle Mitjà tenia un objectiu molt clar: compartir un dia d’experiències amb els diferents alumnes del cicle a la natura i potenciar la comunicació positiva entre iguals. Per fer-ho, els nens i nenes de l’escola van realitzar tot un seguit de tallers de col·laboració i van reflexionar sobre la importància de tenir una bona comunicació a l’hora de resoldre els diferents conflictes o circumstàncies que ens podem anar trobant. A més a més de gaudir, els alumnes van enfortir els seus vincles de cares a afrontar un nou curs escolar. Evidentment, el treball emocional continuarà present en el dia a dia de l’aula per educar als alumnes en un ambient de respecte i civisme.

CM MURALLES DE GIRONA. El passat divendres 24 de novembre els alumnes de Cicle Mitjà vam dur a terme el taller “Les Muralles de Girona“ a través de les activitats que organitza el servei educatiu La Caseta de Girona. Repartits en tres grups ens van explicar que les muralles de Girona són el conjunt d’elements defensius (muralles, castells, torres, portals i baluards) que envolten el nucli històric de la ciutat de Girona, capital de la comarca del Gironès. Les muralles de Girona estan declarades com a bé cultural d’interès nacional, amb la denominació de “Muralles i portals”. Va ser una activitat molt divertida i vam aprendre molt.

5è SORTIDA UNIVERS. El dimarts 17 d’octubre, els alumnes de 5è, vam anar a Girona a conèixer més coses sobre l’univers, ja que és el tema que estàvem estudiant a medi. Feia un dia molt maco i l’autobús ens va portar a l’esplai de Girona. Quan vam arriba vam pujar a un edifici. Vam entrar en una mena de planetari on havia coses de l’espai dibuixades i pintades. Ens van explicar com era un forat negre, de què estava format…També ens van explicar quin va ser el primer mamífer que va sobreviure després de l’explosió del meteorit sobre la Terra que va acabar amb la vida dels dinosaures. Amb vídeos i presentacions Prezi vam anar resolent qüestions sobre l’espai. Ens van explicar moltes coses sobre l’Univers que no sabíem. Després de fer un joc de preguntes per grups, vam baixar al pati de l’institut que hi havia el costat .Vam esmorzar i després vam jugar una estona. Ens va venir a buscar l’ autobús i vam tornar cap a l’escola a dinar (alumnes de 5è).

6è GIRONA MEDIEVAL. El dia 4 d’octubre els alumnes de 6è vam anar a Girona per visitar la zona medieval. Primer vam anar a St. Pere de Galligants on vam trobar el guia, i allà va començar l’itinerari. St. Pere de Galligants: És el monestir més antic de Girona que encara està sencer, actualment és un museu d’arqueologia, té un claustre on els monjos i monges descansaven en el temps lliure. Vam veure l’exposició de restes antigues, fragments de columnes, una rèplica d’una rosassa i el claustre entre d’altres. Plaça dels jurats: És la plaça on portaven la gent denunciada per torturar-la fins que diguessin la veritat, aquest acte es feia públic. Els Banys Àrabs: Es diuen banys àrabs no perquè els utilitzessin els àrabs sinó pel seu estil. Els jueus eren els que utilitzaven més els banys. Hi anaven un o dos cops al mes, els cristians hi anaven un o dos cops a l’any i abans del seu casament. No tenien lavabos i havien de fer les seves necessitats en galledes de fusta, per després llençar-ho per la finestra. Ens ho vam passar molt bé i vam aprendre moltes coses noves de l’Edat Mitjana de Girona.

ACTIVITATS DE NADAL

INF. AVUI ENS HA ARRIBAT EL TIÓ. Ja tenim el tió a l’escola!! Quina il·lusió!! Aquest any ha decidit de venir en tren perquè diu que feia molts anys que no n’agafava cap. I sabeu com ha anat tot? De bon matí, s’ha trobat a la Mercè a l’estació de trens de Girona i li ha demanat si el podia acompanyar fins a l’escola de Fornells. La Mercè ens ha trucat de seguida per dir-nos-ho! Ben emocionats, hem esbrinat quin era el proper tren i hem decidit anar tots junts a l’estació a esperar-lo. Mentre esperàvem, hem vist passar dos trens i per fi, a tres quarts d’11 ha arribat el moment! El conductor del tren ha parat, ens ha xiulat i saludat i quan ha marxat, hem vist la Mercè amb el tió que han creuat la via per venir de seguida amb nosaltres. Quina rebuda! Tots i totes molt contents li hem cantat la seva cançó i hem escoltat la carta que havia escrit per nosaltres. Ara ja el tenim al rebedor de l’escola, ben abrigat i a punt per menjar tot el que li porteu! Diu que li agraden molt les peles de fruita i les galetes. Moltes gràcies Tió, et cuidarem molt bé! I moltes gràcies Mercè, per acompanyar-lo fins aquí!

4T I LA CANTADA DE NADALES A L’HSS MUTUAM. Com cada any i per aquestes dates, concretament el dia 13 de desembre, els nens i nenes de 4t ens hem desplaçat fins al centre HSS MUTUAM de Girona per tal d’oferir a la gent resident del mateix, el nostre concert de Nadal acompanyats en tot moment pel cor d’avis del centre dins el projecte Intergeneracional que ja fa anys que fem conjuntament. Ens acompanyava el Sr. Carles Bernús al piano, al qual li volem agrair, un any més, tota la feina que fa. Ja ens esperaven il·lusionats. Els hi agrada veure aquest tragit de nens/es voltant pel centre. Ens han fet passar a una sala on ens han explicat els serveis que ofereixen mitjançant una presentació digital. Més tard hem baixat a la sala gran i hem cantat les nostres nadales assajades a l’escola. Una vegada s’ha acabat el concert hem fet una petita passejada per les instal·lacions i hem acabat la visita amb un refrigeri d’allò més bo. De tornada a l’escola estàvem contents d’haver contribuït a fer feliços per una estona a una gent que es mereix tot el nostre respecte.

CONCERTS DE NADAL. Dilluns 18 i dimecres 20 van tenir lloc els concerts de Nadal a La Sitja. Nervis entre els alumnes, mestres i pares, per veure un espectacle ja tradicional a la nostra escola, una de les activitats que ens defineix. Aquest curs s’ha representat en forma de concert de nadales presentat pels alumnes de 6è. Abans del concert però, hem fet l’entrega de premis del concurs de Nadales de l’AMPA.

INF. FA CAGAR EL TIÓ! Tió, Tió caga torró! El darrer dia d’escola, els nens i nenes d’educació infantil vam fer cagar el Tió. Des de que va arribar a l’escola el vam alimentar amb molt de menjar: fruita, galetes, pa… i el dia 22 ja estava ben tip. Al matí vam escoltar com es començava a tirar pets i vam anar per aules a picar ben fort amb el bastó! Quina sorpresa! Ens va cagar una xocolatina i uns detalls per decorar i penjar a l’arbre de Nadal! Moltes gràcies Tió! Et trobarem molt a faltar!

INF. HAN PASSAT ELS REIS MAGS D’ORIENT PER L’ESCOLA. Tornant de les vacances de Nadal, els nens i nenes d’educació infantil, ens hem trobat una gran sorpresa a l’aula: els Reis ens havien portat regals!!! A cada aula han portat diferents regals amb materials d’experimentació i per treballar a la taula de llum i els hem ensenyat a la resta d’aules. Però què en farem sinó tenim taula de llum?? Que estrany… De cop i volta, l’Inma ens ha avisat que a l’entrada de l’escola teníem tres paquets molt grans pels nens i nenes de P3, P4 i P5. Que serà?? Doncs els tres Reis d’Orient ens han portat una taula de llum molt maca i dues taules d’experimentació! Moltes gràcies Reis Mags d’Orient!! Ens han encantat els regals que ens heu portat aquest any!

ACCIONS SOLIDÀRIES. Un any més, l’escola s’ha bolcat en participar en projectes solidaris; una recollida de roba usada a benefici de Glorr Humanitària, una recollida d’aliments en benefici del Banc dels Aliments i una recollida de diners durant els concerts de Nadal en benefici de Càritas Fornells de la Selva, entitat benèfica que atén tant a nens com a adults del poble de Fornells de la Selva i que ho fa a través de diferents programes com el suport escolar, l’acompanyament a la gent gran o el servei d’aliments. Durant els concerts de Nadal vam tenir el privilegi de tenir membres de l’associació a més de la seva presidenta Fina Valverde. Després dels dos dies de concert es van recollir un total de 294,38€ a favor de Càritas gràcies a les donacions de les famílies de l’escola. Esperem amb totes aquestes actuacions col·laborar amb el desenvolupament dels nostres alumnes per tal que esdevinguin ciutadans empàtics i solidaris amb aquelles persones que necessiten ajuda o passen dificultats.

Com deia part d’una de les lletres de les cançons de Nadal dels concerts d’enguany:

Si és  Nadal dins el teu cor CANTA

si et brillen els ulls per l’emoció CANTA

si et fa feliç una cançó CANTA

i si la vida et somriu CANTA

Bon any Nou 2018!

Comissió TAC

Escola Forn d’Anells

PDF AMB EL TEXT I LES FOTOGRAFIES TAL COM HA SORTIT A LA REVISTA

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>