5è EXPERIMENT VOLCÀ

Un dia a la tarda a l´hora de medi, la Mercè va treure de l’armari una bossa amb alguna cosa gegant a dins. Ens va dir que era un volcà però no el vam veure i  ens va explicar que el faríem entrar en erupció la setmana següent.

Quan va arribar el dia, primer vam anar al pati, després vam presentar els materials que faríem servir; bicarbonat, sabor de rentar plats, colorant, vinagre i un pal per remenar.

Seguidament, ens va explicar com es va construir la maqueta del volcà. Per la base, va fer servir  una safata folrada de paper i va enganxar una ampolla de plàstic buida al mig i tot al voltant va enganxar fulls de paper de diari o de vàter. Un cop sec, va pintar amb diferents colors; marró, verd clar, verd fosc i esquitxos de vermell i taronja. Amb plastilina, van fer uns arbres en miniatura simulant un petit bosc.

Seguidament, vam començar a fer l´experiment. Nosaltres també vam col·laborant, posant en ordre els diferents materials per aconseguir que simulés una erupció volcànica.

Primer: una mica de sabó de rentar plats, un grapat  de bicarbonat, una mica de colorant i per últim, vinagre. Vam remenar una miqueta amb el pal i de seguida va fer reacció i va sortir una mena d’escuma vermellosa per la xemeneia del volcà. Ens vam adonar que com més vinagre s´hi posava, podíem veure  més explosió volcànica.

Ens va agradar molt fer aquesta activitat nova i diferent, per què ens vam divertir i vam aprendre molt.

Alumnes de 5è A i 5è B

FOTOS DE L’ACTIVITAT

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut