SORTIDA A LA FONT DEL TRALI – 4t

Avui dimarts 4 de maig hem anat a la Font del Trali. Ens han guiat l’avi de la Txell i un amic seu, el Josep Mª Homs. Hem sortit de l’escola i hem anat cap a Joncarets. El primer que hem vist han estat uns ulls del mussol, que són les restes d’un forn de ceràmica. Després hem vist els forns de guix i les pedreres, d’on agafaven el guix. El guix són roques molt fràgils perquè si les tires a terra es trenquen a trossets. Ens han explicat com funcionaven els forns de guix: agafaven fusta i  ficaven foc i després agafaven el guix i després es desfeia. Vam esmorzar a una pedrera. Llavors vam baixar i vam anar pel camp fins arribar la Font del Trali. És una font de clot i ens van explicar que ara no es podia beure l’aigua de la font. Després ens van explicar les ruïnes de Sant del Puig i el Puig de Sant Pere. Ens van explicar com eren les cases, l’església, el castell, les tombes…I vam tornar a l’escola molt contents.

Laia, Ivet i Nil