REPOBLEM EL TORRENT DEL GALÀPETS – Cicle mitjà

Dins del projecte comú d’escola Recapacicla’t, els alumnes de 3r i 4t hem investigat l’origen de la Closcaneta, el personatge que durant 20 anys ens ha ajudat a millorar el medi ambient. Cada any s’edita un Calendari amb els missatges de la Closcaneta, una tortuga molt especial.

Un dels creadors del personatge, en Miquel Sala, ens va explicar que es van inspirar en el fet que al Torrent dels Galàpets (un torrent del municipi de Súria), havien existit tortugues. D’aquí que la Closcaneta sigui una tortuga. A partir d’aquesta descoberta vam haver d’esbrinar on era aquest torrent (ja que avui en dia la major part d’ell està cobert) i vam veure que ja no hi ha tortugues. Ens vam proposar repoblar-ho per un dia. Cliqueu sobre aquesta imatge del primer calendari que es va editar sobre la Closacaneta; trobareu una sorpresa.