Trobada conjunta d’ESCOLES VERDES

PROJECTES COMPARTITS A LES ESCOLES DE SÚRIA

Coincidint amb el Dia Mundial del Medi Ambient, el passat 5 de juny les tres escoles de Súria (ESC Francesc Macià, ESC Mare de Déu de Montserrat i FEDAC) van fer la cloenda del projecte compartit d’enguany.

Dins del marc de les Escoles Verdes, el treball s’ha centrat al voltant de dos temes. El primer ha estat el Reciclatge tot aprofitant que s’implanta la recollida Porta a Porta al municipi. El segon, ha girat al voltant de la Closcaneta, una tortuga que amb els seus calendaris ens ha educat en un munt de temes mediambientals; aquest any 2018 s’han complert 20 anys del personatge. L’estudi de la perspectiva d’aquests vint anys ens ha ajudat a valorar la tasca realitzada per aquest personatge.

Com els altres anys, gràcies al suport de l’Ajuntament de Súria, les tres escoles han realitzat una jornada de cloenda. Durant tot el matí del 5 juny els alumnes van poder gaudir de d’activitats manipulatives relacionades amb temes de medi ambient, d’animacions, d’un esmorzar amb fruita ecològica i d’un acte al teatre del poble. Allà es va poder felicitar la Closcaneta pels seus vint anys. En l’acte es van visualitzar tot de vídeos elaborats pels alumnes de primària i editats per alumnes de l’INS Mig Món. En aquests s’exposava com cuidar el medi ambient i s’agraia la tasca de la Closcaneta.