EDC

L’Escola Digitalment Ordenada

Informació del centre: Escola Falguera (Titularitat pública), Codi: 08026221; carrer Sant Josep 97-101, 08980 Sant Feliu de Llobregat; Tel: 93 666 17 53, Contacte: escolafalguera@xtec.cat
Youtube: https://www.youtube.com/@EscolaFalguera (994 subscriptors, 343 vídeos en el moment de publicació d’aquesta pàgina EDC)
Twitter: @EscolaFalguera (664 seguidors, 2907 tuits en el moment de publicació d’aquesta pàgina EDC)
Flickr: escolafalguera/albums (46,977 fotos en el moment de publicació d’aquesta pàgina EDC)
Instagram: @escolafalguera (877 subscriptors, 1420 publicacions en el moment de publicació d’aquesta pàgina EDC)
Edat de la nova pàgina: 1 any (48.895 visitants en el moment de publicació d’aquesta pàgina EDC)

La pàgina antiga va tenir moltísimes visites i era molt ben valorada, però vàrem decidir fer el canvi cap a l’espai NODES. Però li donarem a aquesta nova pàgina una identitat i característiques que la facin única.

Iniciem el Pla per elaborar la nostra Estratègia Digital de Centre (EDC)

L’Estratègia Digital de Centre (EDC) recull totes les accions que es realitzen a l’Escola Falguera per aconseguir l’assoliment de la competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre educatiu. D’acord amb el Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC), des del centre volem donar resposta a la necessitat d’assolir la fita d’una societat digitalment competent, fent èmfasi en l’equitat i tenint en compte l’evolució del context social i tecnològic.
L’EDC té, bàsicament dues parts. Una primera part que és l’estratègica (diagnòsi, objectius, planificació amb les seves activitats i avaluació de la mateixa), on es defineix quina és la visió del centre i quins són els objectius que ens plantegem prèvia diagnosi del centre.
La segona part mostra la cultura digital, on es van recollint els acords, documents, protocols, etc… que ja es duen a terme a l’escola.
La Comissió d’Estratègia Digital de Centre (CEDC) a l’Escola Falguera és l’encarregada de definir i implementar l’estratègia que vol seguir el centre en relació amb les tecnologies digitals, amb l’objectiu que l’alumnat, els docents i el centre assoleixin el nivell més alt possible de maduresa i competència digital des d’una perspectiva d’innovació i de millora contínues.

Què és l’Estratègia Digital de l’escola Falguera?

L’EDC de l’escola Falguera és un document que explica com fem servir els aparells tecnològics aquí a l’escola i com aprenem moltes més habilitats digitals.

Ajuda a planificar i aconseguir els objectius de ser uns experts digitals tots qui formem part de l’escola: els i les alumnes, mestres i famílies.

L’estratègia té dues parts: una part que diu què volem fer en un futur proper i una part que recull les coses digitals que ja estem fent fa molt de temps!

A la primera part, per fer aquesta estratègia digital de la nostra escola, hem passat per tres fases: a la primera fase, ens hem mirat bé i ens hem fet preguntes per veure com d’experts som en tecnologia utilitzant una eina de diagnòstic que es diu Selfie de centre i que després t’explicarem. Aquestes preguntes les vam fer a l’escola durant el mes de febrer d’aquest curs. Després, a la segona fase, hem decidit què volem aconseguir i ho hem apuntat com a objectius. Els objectius estan fets a partir dels punts forts i punts febles a partir de la diagnosi. Finalment hem plantejat quines coses concretes farem per aconseguir aquests objectius. És molt important veure què fem bé i què podem millorar. L’estratègia la farem durant uns tres o quatre anys, i durant aquest temps anem fent coses concretes i veiem si funcionen. També ha de canviar i adaptar-se a mesura que anem aprenent i millorant entre tots i totes.

La segona part de l’estratègia digital recull els documents amb totes les coses digitals que ja fem a l’escola Falguera (que són moltes!). Hi ha coses com els llibres digitals, els serveis que fem servir a l’ordinador, la robòtica,…

En conclusió, l’estratègia vol dir que aprenem a fer les coses de manera organitzada, amb un mètode que ens ajuda a millorar, amb coses interessants que estan dins el que fem i que ens ajuden a parlar i comunicar-nos millor. I tot això és perquè siguem experts digitals i estiguem preparats per a un futur tecnològic.

I seguim a: Diagnosi