Jobshadowing Açores 2

Ja portem uns dies visitant l’escola Francisco Ferreira Drummond i el seu alumnat. Dimecres al matí vam anar a la classe de 6è A per fer una trobada virtual amb els nostres alumnes de 6è de La Torreta i de l’escola Els Quatre Vents. Es van intercanviar preguntes sobre les tradicions del Nadal, menjar, de l’escola… i estem segures que d’aquí sortirà un projecte moooolt interessant! Vam poder veure que, malgrat la barrera de l’idioma i la distància, la comunicació va ser enriquidora. 

També amb 6è vam assistir a una classe d’anglès dins del projecte pilot de “manuais digitais”. Cadascú disposava d’una tauleta per fer els exercicis de llibre digital. 

A les aules d’infantil (“salas de pré”) vam poder veure la gradació del mobiliari entre els tres nivells (3 anys, 4 anys i 5 anys) i algunes de les seves propostes. 

Finalment vam assistir a una sessió d’UBBU: un programa pagat pel govern de les Açores pel 1r i 2n cicle (de 1r a 6è) que ofereix una plataforma digital per mestres i alumnes, per tal de treballar tots els conceptes relacionats amb la computació, programació, projectes… tot relacionant tots aquests aspectes amb STEAM i ODS. (https://es.ubbu.io/curriculum

Aquesta escola administra, també, l’escola EB1/JI de Porto Judeu, que és un centre més petit que es troba a pocs quilòmetres i a la qual hi ha alumnat des dels 3 anys fins a 4t de primària (pré i 1r cicle). És una escola amb un claustre més reduït i un edifici més antic que li dóna un caire més familiar. Aquí hem vist les rutines d’infantil (que estan els tres nivells en una sola classe) i un experiment sobre el cicle de l’aigua. Després hem vist l’educació física i la música dels dos grups de 3r. Finalment hem vist una classe de matemàtiques de treball de patrons geomètrics a 4t. Precisament en aquest grup hi ha dues alumnes que marxaran en breu a Sevilla amb la seva tutora per fer una mobilitat dins d’un dels projectes Erasmus que tenen.  

Totes les classes que hem pogut veure es caracteritzaven per molt silenci, disciplina, atenció i respecte. Ens ha cridat l’atenció les piles de llibres de sobre les taules i el fet que les entrades, patis i sortides no siguin a càrrec de mestres sinó de monitors (“funcionarios”).

La nostra valoració global és molt positiva perquè veiem uns bons resultats educatius de l’alumnat i una bona disposició vers les propostes educatives.