Som una escola pública de dues línies, constituïda com a Comunitat d’Aprenentatge. Des del curs 14-15 fem sisena hora (8:30-13h i 15-16:30h).
L’escola basa el seu projecte educatiu en la participació, el diàleg i la igualtat d’oportunnitats per aconseguir una educació de qualitat amb el màxim nivell d’exigència. Formats en Comunitat d’Aprenentatge, cerquem la transformació social i cultural del centre educatiu i el seu entorn per aconseguir una societat de la informació per a tothom, amb la participació de voluntaris de les famílies i de l’entorn escolar.
La nostra línia metodològica inclou a l’educació infantil els racons, els ambients i la metodologia de Reggio Emilia. A més a més, a tota l’escola treballem per centres d’interès i projectes, activitats vivencials, reals i autèntiques en totes les àrees, grups interactius (GI) de llengua i de matemàtiques, tertúlies literàries, i potenciem l’educació en comunicació audiovisual i l’ús de les noves tecnologies.
Fem sortides pedagògiques a tots els nivells i colònies a final de cicle. Participem en les activitats culturals. Treballem l’expressivitat i l’auto coneixement dels infants (amb projectes com el de psicomotricitat relacional) i interactuem amb la realitat local a través de l’esport i de les Festes Populars.
L’essència de l’escola:
LA COMUNITAT D’APRENENTATGE
Ens caracteritzem per la implicació de tota la comunitat a través de les comissions mixtes de treball i de la comissió gestora i per l’obertura de l’escola i les aules a la participació dels familiars i voluntaris.
Actuacions educatives més significatives: els grups interactius, la resolució i prevenció dialògica de conflictes i les tertúlies literàries dialògiques; que guien l’aprenentatge a través del diàleg i la cooperació.
Participa de l’educació del teu fill/a. Vosaltres sou els protagonistes
El valor de l’escola:
L’EDUCACIÓ INTEGRAL
Aprenentatge dialògic
|
Mates vivencials
Vivencials i manipulatives amb reglets, geoplans… Operacions matemàtiques amb |
Aristes plàstics i activitats musicals
música i l’estudi d’artistes musicals i plàstics des de P3, cantània, agrupacions instrumentals Orff, teatre… |
Pla lector i anglès
des de P3
pla lector personalitzat i consciència fonològica |
Emocions i relacions socials
projecte emocional que potencia |
Hort i centres d’interès guiats
hort i descoberta del món que ens envolta |
Noves tecnologies
cerca d’informació digital, ús de tablets i PCs, programació (scratch), robòtica… |