Avui comencem el dia descobrint un pot de vidre ple de pasta de colors que algú ha deixat sobre la taula de la trobada.
- “Hi ha molta més pasta de color taronja!” diu una nena tot observant el pot.
- ” Tindríem molta feina a comptar tota la pasta que hi ha de cada color!!!”
- “Potser podríem fer paquets amb els diferents colors que hi ha?”- Proposa un nen. I així, ens posem a classificar la pasta segons el seu color.
Però un cop feta la classificació observem que aquesta no ens aporta informació suficient i busquem solucions.
- “Ara si que ho hem aconseguit!”
Algun infant proposa de seguir treballant amb la pasta i fer paquets de 10 per acabar descobrint quants grans de pasta hi ha i alguns infants més s’afegeixen a la proposta.
Fins a acabar agrupant de 10 en 10 els paquets de 10. Ells mateixos han acabat descobrint i treballant la desena i la centena.
Un paquet de pasta ens ha portat un munt de possibilitats per passar un matí gaudint d’un munt de propostes de matemàtiques manipulatives.