Objectius Generals

Tant el projecte educatiu del centre com la metodologia que portem a terme a l’escola, són fruit d’un llarg camí basat en l’experiència i la reflexió educativa. Els principals objectius que caracteritzen la nostra línia metodològica són els següents:

1. Afavorir i incentivar l’adquisició d’aprenentatges significatius, partint dels coneixements previs dels alumnes, de les seves capacitats, les seves característiques i dels seus interessos.

2. Potenciar les capacitats d’observació, d’anàlisi i l’experimentació com a eines que afavoreixin la construcció de vivències riques, diverses i que resultin en la construcció de coneixements i l’adquisició de competències.

3. Fomentar la motivació dels alumnes, l’autonomia i la il·lusió per aprendre a partir d’interessos propis i/o col·lectius.

4. Facilitar que els alumnes siguin lliures i crítics. L’exercici de la llibertat implica l’adquisició i l’exercici graduals de la responsabilitat, l’esforç i el rigor en el treball a l’escola.

5. Potenciar el treball en equip i la col·laboració entre els alumnes sense oblidar el desenvolupament individual de cada alumne.

6. Potenciar els projectes d’investigació motivadors i pràctics mantenint una mirada i una actitud oberta al món. Aquesta actitud oberta fa que en moltes ocasions l’aula no sigui un espai ni físic ni tancat. Volem apropar els alumnes a l’entorn per tal que el puguin descobrir i entendre en profunditat.

7. Procurar que els aprenentatges adquirits pels nostres alumnes siguin globalitzadors i interdisciplinaris, no parcel·lats en àrees del coneixement.

8. Potenciar l’ús de les tecnologies de la informació que tenim a l’abast com a eina de treball.