De tub a pal de pluja

“Un tubo”

Un dia qualsevol, un infant arriba a l’escola molt i molt il·lusionat acompanyat de la seva  mare i d’un gran cilindre de cartró.

“Mireu, mireu quin “tubo” que porto. Ens el van portar els Reis a casa els avis”

El  cilindre és més alt que la porta!

És alt com tres infants!

Aprofitem  l’interès que genera per encetar una activitat exploratòria i d’investigació.

Explorem possibilitats

El tub ofereix infinites possibilitats: mirar-nos, parlar a través d’ell, fer-lo rodolar, passar-nos coses per dins, es fa servir com a tobogan per bales,… i, finalment, neix un interès per convertir-lo en un  . . .

Pal de pluja

La pluja és molt necessària i, als infants, els obre  un ventall d’oportunitats per gaudir de noves sensacions i descobertes: l’olor a humitat, la creació de bassals d’aigua, les gotes d’aigua colpejant sobre el  cos, el soroll rítmic que emet,…. i, en aquests moments, en sentim una forta enyorança!

Del pal de pluja  se’n diu que ajuda a invocar la pluja en temps de sequera.

I, nosaltres, n’hem creat un de GEGANT!

Esperem que el temps ens acompanyi ben aviat i ens ofereixi l’oportunitat de gaudir de força dies de la meravellosa experiència de viure les vivències que ens ofereix la pluja, però, mentre,  farem girar el nostre pal de pluja, escoltarem el so de les llenties que van caient tot repicant amb els pals fins arribar a l’altre extrem del tub!

Aqui en podeu escoltar el so: