Invitació de les mares magribines. Festa del xai.

El dia 4 d’octubre de 2014 la comunitat magribina celebrarà la festa del xai o festa del sacrifici (Eid al-Adha)

Molts dels nens i nenes magribines estan emocionats per la festa i les mamas volen compartir amb nosaltres la seva alegria i ens conviden amb una mostra de la seva cultura: te, pastissos, dibuixos d’henna…

Aquest divendres, dia 3 d’octubre, a las 16’30, faran una paradeta a l’entrada de l’escola i els beneficis de la venda els destinaran a activitats de l’AMPA relacionades amb tot l’alumnat del centre.
Aquest acte serà un bon moment per aprofundir en el coneixement, respecte i valoració de les mostres de la seva cultura, esplendorosa i mil•lenària i fer una comunitat, la nostra, cada vegada més cohesionada.
Aquesta festa commemora l’episodi bíblic on Abraham (Ibrahim en àrab), va estar a punt de sacrificar el seu fill Ismael (Ismail) per ordre divina. Quan el profeta estava a punt de complir aquesta ordre, Déu el va aturar i li va permetre substituir el seu fill per un xai com a ofrena.
La festivitat, coneguda també com a Pasqua musulmana, es fa a la fi del pelegrinatge anual a La Meca.