Inici de Curs

Objectius generals del centre, curs 14-15.

  • Objectiu 1.  Assolir una  millora de les Competències Bàsiques de l’alumnat.
  • Objectiu 2.  Revisar/Implementar el Projecte Educatiu del Centre.
  • Objectiu 3. Fomentar el lideratge fort i distribuït i compartit  de la direcció i de l’equip directiu i la coordinació general del centre,  per a l’assumpció de corresponsabilitats i el retiment de comptes.
  • Objectiu 4. Millorar la cohesió social del centre

 Mesures organitzatives per a l’atenció a la diversitat

 Suport Escolar Personalitzat.

34 hores Setmanals, de P5 a 6è

Aprenentatge de la lectura i escriptura.

Comprensió i expressió oral.

Comprensió lectora.

Expressió escrita.

Habilitats matemàtiques.

Talents específics

 

Tallers:

Expressió Escrita (de 1r a 6è)

Treballar les diferents tipologies textuals acordades per curs

Resolució de Problemes (de 1r a 6è)

  1. Entendre literalment l’enunciat:

*        Imaginar-se la situació.

*        Localitzar les dades importants i  les irrellevants.

*        Relacionar les dades.

*        Traduir-ho a llenguatge matemàtic.

2.   Fer l’estimació dels  resultats.

3.    Resoldre’l utilitzant les estratègies més adients.

4.    Raonar els passos seguits de forma oral o escrita

Matemàtiques  (tallers internivells Educació Infantil, P5)

Càlcul, ordenació numèrica,  classificació/comparació d’elements manipulatius, ordenació de seqüències, reconeixement de figures geomètriques, resolució de problemes.

 Informàtica (de P4 a 6è)

Instruments i aplicacions

Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d’aprenentatge

Comunicació interpersonal i col·laboració

Hàbits, civisme i identitat digital

Hort, (de P3  a 6è)/Experimentació (de 1r a 6è)

  1. Treball hort: Neteja, plantació, manteniment, recollida.
  2. Reg dels arbres apadrinats
  3. Experiments acordats  per cursos

 REFORÇ LECTOR A CICLE INICIAL

Saber llegir

*         Percepció

*         Consciència fonològica

*         Relacions grafia – so

*         Reconeixement de paraules

*         Comprensió de  la relació entre paraules (frase)

*         Relació entre idees

…si no s’automatitzen aquestes operacions s’haurà de pensar per llegir i no es podrà pensar en el que es llegeix”

       E. Sánchez Miguel

 

ANGLÈS

P4 i P5 a nivell oral i amb el grup desdoblat

Una sessió de 4t, 5è i 6è és desdoblada. (expressió/comprensió oral)

Llibre de lectura en llengua anglesa a cicle superior (lectura en veu alta i comprensió lectora)

Una unitat didàctica de Coneixement del Medi Natural de cicle superior es farà en anglès.

 

 REFORÇOS/ACTUACIONS  ESPECÍFICS A  EDUCACIÓ  INFANTIL

  1. Grafisme
  2. Càlcul global
  3. El conte a casa
  4. Psicomotricitat
  5. Maleta viatgera.
  6. Projecte (Nom de la classe)
  7. Apadrinament Lector
  8. Deures a P5