X Jornada Tothom Educa

S’apropa la Jornada Tothom Educa i us volem detallar una mica més el seu contingut.

El  ponent serà Josep CastilloCoordinador del Postgrau en Direcció Estratègica de Centres Docents per a Ia Innovació i l’Èxit Educatiu de la Universitat de Vic i col·laborador en diferents publicacions que analitzen la relació de la participació de les famílies en l’èxit educatiu.

La conferència inicial porta per títol  La innovació educativa: una oportunitat en la relació família-escola i desplegarà els següents aspectes:

La innovació educativa: a què respon? Què significa i quina finalitat té?

L’escola. Un territori en tensió: funció i sentit de l’escola, tensió aprenentatge-acreditació, identitat professional, tensió ser-saber, cultura i gramàtiques escolars, tensió selecció-inclusió, sentit  de l’escola per a la ciutadania del s. XXI?

Reptes,  cap a on anem? Quin pot ser el paper de l’entorn i les famílies en aquesta transformació? Per què la innovació pot ser una oportunitat de  noves relacions a establir? Què li demanem a l’escola, a les famílies i a l’entorn?

La segona part consistirà en un treball de grup per compartir reflexions i propostes respecte els aspectes tractats. És un moment molt interessant per la possibilitats que genera el diàleg entre diferents agents de la comunitat. La part final guiada per Jordi Collet i a càrrec de les AMPA ens presentarà l’anàlisi del treball previ que s’està fent amb elles sobre la relació família i escola.

Recordeu feu la inscripció en cas d’assistir!