FEM GEOMETRIA A CASA.4t

OBJECTIUS:

• Crear i representar poliedres i polígons
  • Identificar figures de l’entorn més proper
  • Classificar-los segons si són regulars, irregulars, o pel número de costats.
  • Relacionar les figures planes amb les figures que tenen volum.

Tarraco!!!!  Avuí toca practicar una miqueta de geometria a casa… recordeu que a classe vem fer murals amb la classificació de figures amb 2 i 3 dimensions?

Aquí us poso un enllaç del vídeo per que recordeu:

Què us tocarà fer? Molt fàcil:

• Amb materials que tingueu per casa, pots construir diferents polígons i poliedres. Ho podeu fer amb escuradents i plastilina, o amb qualsevol material que penseu vosaltres. Mireu l’exemple de les fotos per fer-vos una idea.
  • Busca objectes per casa o imatges per internet que s’assemblin als polígons i poliedres que has creat. Per exemple…
  • Intenta relacionar cada polígon amb un poliedre i explica què creus que tenen en comú.
  • Intenta fer alguna classificació dels polígons i poliedres creats (pots posar cartellets)
  • Fes fotos de la teva creació i les envies al meu correu, juntament amb les classificacions que hagis fet.
  • També pots adjuntar un escrit o un video complementant l’explicació.

M’heu d’enviar aquestes fotos a l’adreça habitual: mariajose.escoladelboscrubi@gmail.com . Teniu fins el dia 29 d’abril.

Juntament amb això, recordeu que a l’activitat anterior de Mates, hi havia un apartat on us havieu d’inventar problemes???. Els he posat tots en un word… de moment, podeu escollir-ne 5 per fer i me’ls envieu juntament amb aquesta activitat. Clica el següent enllaç:

PROBLEMES PER COMPARTIR

Ah!! no facis trampes!!! el teu no val!!!

Un extraaaaaa!!

Us proposo un PROBLEMA/REPTE MATEMÀTIC de geometria, per posar a prova el vostre raonament,

Problema: Busca per casa plastilina i dos miralls que hauràs de col·locar com aquests.             .

Has d’intentar reflectir un cub amb els dos miralls junts, és a dir, que amb la figura que facis es vegi un cub quan la col·loquis davant del mirall. Quina figura hauríem de construir amb la plastilina?

Busca dues solucions diferents. Després dibuixa o envia les fotos.

1. Isabel Flores Cano

Hola María José una pregunta….el cataleg de preus es el mateix que el del altre exerxici? Es que no m’ho deixa abrir. Gracies.