FEM UN EXPERIMENT. EDUCACIÓ INFANTIL

Avui tornem a provar de fer en família petits experiments per convertir-nos en PETITS CIENTÍFICS:

2. LLET MÀGICA

Materials: 1/2 L. de llet, plats, colorant, sabó i una xeringa.

Descripció: Omplim el plat amb llet i hi afegim una gota de cada colorant als extrems. Deixem reposar una mica la barreja i hi afegim una gota de sabó amb un pal al centre del plat i al mig de les taques de colorant. I…

Preparació: Hi deixarem caure molt suaument diverses gotes de colorant, si pot ser, de colors diferents sobre un recipient amb llet sencera. Les gotes queden concentrades i no es dissolen completament en la llet.

A continuació tocarem el centre del recipient amb un costat del bastonet ( un en què només hi hagi el cotó). No succeeix res.

Tot seguit, mullem l’altre costat del bastonet amb líquid màgic ( sabó) i ho tornarem a provar. Observarem con els colors s’allunyen del bastonet ràpidament.

Anem tocant suaument amb el bastonet ( costat màgic ) a sobre dels colors a poc a poc. Observarem con es van movent i barrejant.

ANA, MONTSE,NÚRIA, LOLA.

Ja sabeu, si voleu inviar-nos algunes fotografies dels vostres resultats i compartir-ho a la nostra WEB aquestes son les nostres adreces:

ana.escoladelboscrubi@gmail.com

montse.escoladelboscrubi@gmail.com