ACTIVITAT INFANTIL, EXPERIMENTEM

EDUCACIÓ INFANTIL , EXPERIMENTEM

Hola vaques, cavalls, llops i meduses!!!!
Avui la Neus, alumna de pràctiques de la UAB us proposa dos experiments per fer a casa!

EXPERIMENTEM AMB LA LLUM ULTRAVIOLAD!
Què necessitarem? Capsa de cartró, telèfon mòbil, cinta adhesiva transparent, retolador blau i lila, i retoladors fluorescents.
Per fer la preparació necessitarem que un adult ens ajudi!
Hem de fer dos forats a la capsa; un al costat per posar-hi les mans i un altre més petit a la tapa per col·locar la llanterna i la càmera del mòbil.
Per aconseguir l’efecte amb la llum, hem de posar un trós de cinta adhesiva sobre el flaix del mòbil que pintarem amb retolador blau. Posem un altre tros de cinta adhesiva transparent pintada també de color blau, i per últim, un altre tros de cinta adhesiva transparent pintada amb retolador de color lila. (es tracta només d’un simulador, però podeu aprofitar si es veu alguna taca o ombra per plantejar que de vegades hi ha coses que no veiem a simple vista).

Un cop ho tinguem tot llest, poseu el telèfon mòbil a sobre la capsa de manera que el flaix il·lumini l’interior i gràcies a la càmera a través de la pantalla del mòbil es vegi l’interior de la capsa. Ara podeu posar les mans dins de la capsa. Com es veuen les vostres mans? Igual? Diferent? Quina diferència hi ha? Veieu alguna ombra o taca, o algún trosset que s’il·lumina més? Que pot ser?

Us animo també que proveu de fer un dibuix per posar dins la capsa amb retoladors fluorescents. Com es veu a dins la capsa?
A més a més, podeu utilitzar aquesta simulació de la llum ultraviolada, per jugar a l’amagatall d’una manera una mica diferent:
Primer dibuixeu amb retoladors fluorescents uns quants personatges en trossos de papers petits i demaneu a la mare o el pare o els germans si els poden col·locar en alguna habitació que pugui quedar a les fosques, i vosaltres, amb la llanterna amb l’efecte de la llum ultraviolada (no cal que sigui al mòbil, també ho podeu fer amb un lot normal) aneu a buscar tots els personatges que hageu dibuixat abans! Són més fàcils o més difícils de veure amb aquesta llum?

ESPERIMENTEM AMB PEBRE I SABÓ

Aigua, pebre i… sabó?
Que necessitarem? Un plat fondo o un bol, o un recipient similar, pebre mòlt, i una mica de sabó.

Primer s’ha d’omplir el plat fondo amb aigua, i li afegim el pebre mòlt. Que passarà si hi posem el dit? Proveu-ho!
I si ara hi posem el dit però amb sabó, que creieu que passarà? Poseu-vos una mica de sabó al dit i torneu a posar-lo a l’aigua amb el pebre. Que ha passat diferent?

Us animeu a provar aquests experiments i explicar-me que us han semblat? Que heu vist que passava?

Esperem que gaudiu força .
Abraçades i petons voladors. NEUS.

Ana P3A            ana.escoladelboscrubi@gmail.com
Montse P3B montse.escoladelboscrubi@gmail.com