EXPERIMENTEM A CASA ACTIVITAT 1

Hola noies i nois del cicle superior!

Us trobo molt a faltar!!!

Per això, un cop a la setmana publicaré experiments que pugueu fer a casa amb material fàcil de trobar, per no perdre el gust d’experimentar, fer hipòtesis verificar-les i arribar a una conclusió.

Per començar, recordem el mètode científic amb una mica d’humor:

I ara…..EXPERIMENTEM

DATA: 14 d’abril de 2020

TÍTOL DE L’ACTIVITAT:

“Germinem el nostre propi Bosc”

ÀMBIT/DIMENSIÓ: MEDI- Mn Actual- Experiments

OBJECTIUS DE LA SESSIÓ:

• Iniciar a l’alumnat en la investigació científica
  • Fer un recull de dades, fotos, passos, materials…
  • Activar el pensament crític vers problemàtiques socials actuals relacionades amb el “MÓN QUE ENS ENVOLTA”
  • Realitzar un experiment senzill, bonic i amb un propòsit de interacció amb el medi.

TEMPORALITZACIÓ/DATA D’ENTREGA: Tornada a l’aula.

DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT:

Aquesta activitat consta de dues parts:

1. Respon a la següent PREGUNTA amb un petit text escrit, ben elaborat. Raona la teva resposta i revisa l’escriptura:

Què està passant a la natura (flora i fauna) mentre les persones estem a casa confinades?

Envia la teva resposta al correu web del tutor.

2.DIARI DE PLANTACIÓ:

1. Escull una o varies llegums (pèsol, fava, cigró, llentia).
  2. Germina la llegum en algun lloc amb paper/cotó i humitat.

3.Pots germinar varies, o de diversos tipus o en diverses condicions (unes al Sol i altres a la foscor).

4.Cal anar registrant el procés, manualment o digitalment.

(Haureu d’explicar de manera escrita en una mena de diari l’evolució 2-3 cops per setmana i registrar-lo amb fotografies o dibuixos).

5.Intenta mantenir-la ben viva i a la tornada les trasplantarem a l’hort de la nostra lescola i es recolliran els diaris de germinació.

Alguns  experiments amb plantes

un altre

( no cal tenir els estris específics, podeu improvisar amb el que teniu a casa)