Treballem l’habilitat de percebre i sentir conscientment els sons que formen les paraules i poder “jugar” amb elles.
Aquà teniu un bon exemple d’aquest treball fet amb una sèrie de jocs que a través de cançons, jocs de percepció i d’audició hem fet d’ells un sistema de comunicació que ens ha permès anar jugant i aprenent.
1- CONTE DE LA PAPALLONA: després d’explicar el conte de la Papallona amb imatges i veure quins són els seus amics i anomenar-los PAPALLONA, CARGOL, ESPIADIMONIS ( LIBÈL·LULA ) ARANYA, MARIETA I CUC iniciem el joc d’endevinar quin és l’animal que s’ha tret de la sèrie proposada en un principi. Diem el seu nom de forma correcta.
https://photos.app.goo.gl/odwpeB5Mu26bkSqS7
2- ENDEVINAR SONS: davant d’una sèrie d’instruments iniciem el joc d’endevinar quin és l’instrument que sona.
https://photos.app.goo.gl/dWaxaXz8yez9iq5r9
3- CANÇÓ: PASSEGEM-NOS PEL BOSC. Un nen o una nena fan de llop davant dels seus companys i companyes. Aquest intentarà perseguir a un d’ells o elles però aquests, s’amagaran sota les taules. Això ho farà quan el llop estigui preparat després d’haver-se vestit correctament i com diu la cançó haver-se posat tota la roba en un ordre determinat: CALÇOTETS, MITJONS, CAMISA, PANTALÓ I SABATES.
https://photos.app.goo.gl/gGjQMeUGd3G7Q1M9A
4- CANÇÓ: TENIA UN GALL. Seriació de nens i nenes posats amb l’ordre que diu la cançó: GALL, ÀNEC, GAT, GOS, PORQUET, BOU i cada d’un d’ells i elles imiten el so que fa l’animal corresponen.
https://photos.app.goo.gl/EkTMYZSxjJgY82Jk8
BON CAP DE SETMANA, ERIÇONS!!!!!