2 PROPOSTA P5A

Avui us porto diferents activitats per fomentar estratègies de lògica-matemàtica. Moltes d’elles són propostes que les podeu adaptar a les vostres necessitats.

○ Treball de sèries amb dos o tres elements (per color, per la mida, o per la forma…)

Jocs de taula: a casa segur que disposeu de jocs de taula, es tracta de poder buscar qualsevol ocasió per treballar els conceptes matemàtics bàsics. Els jocs on apareixen daus, ja estem comptant, però i si afegim dos daus? Així també sumem, i podem tenir una pissarra/full al costat i veure de quantes maneres es pot fer el mateix número, o escriure el número a la pissarra, tot treballant el traç i direccionalitat d’aquest. Podem llençar el dau i que ells no vegin quin número ha sortit i donar tants cops de mans com punts han sortit i que estiguin atents per descobrir-lo. O també escriure el número amb el dit a l’esquena i endevinar-lo. És una manera de vivenciar la numeració.

○ Si feu alguna recepta, podeu deixar-los les balances per tal que experimentin tot pesant diferents objectes o fruites o altres coses, i anotar què pesa més i què pesa menys. Es pot fer una fila d’objectes ordenats de major a menor pes. Potser fer una primera hipòtesi i que siguin ells els que ordenin els sis objectes segons creguin, i anar pesant-los de mica en mica i comprovar si havien fet correctament l’estimació. Així treballem mesures, també la tira numèrica, fan estimació i hipòtesis tot modificant i comprovant els resultats. Han de fer memòria. Poden escriure el número que surt a la balança en un petit paper per poder-ho ordenar després. 

○ Fer construccions i desprès fer el dibuix de l’elaboració feta. 

Altres propostes:

https://pin.it/7DR4YyF (sumes amb domino o daus)

https://pin.it/1j5ssHW (numeració)

https://pin.it/5EmXcuY numeració

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>