L’HORT ES POSA EN MARXA

Durant el mes d’octubre l’alumnat de cicle mitjà ha posat en marxa l’hort de l’escola. Un any més i des del curs 2017-2018 rebem la col·laboració del Centre el Puig que juntament amb l’alumnat de 4t, enriqueix i construeix el nostre hort.

Aquest curs i com ha novetat també incorporem noves tasques en aquests moments. Revisar les plantes de l’escola, anar a comprar planter per l’hort, cuidar l’entorn del pati i comprovar les necessitats de bricolatge entre d’altres seran les activitats que farem tots junts.  Per aquest motiu l’hem anomenat “Arremanga’t” tanmateix hem fet diferents equips de treball perquè l’alumnat de quart hi vagi passant al llarg del curs.

Els nostres objectius comuns són:

• Valorar el treball en grup mostrant actitud de cooperació i participació responsable, acceptant les diferències amb respecte i tolerància envers les idees i aportacions dels altres en els diàlegs i els debats.
  • Crear un hort i produir aliments de qualitat de forma respectuosa amb el medi ambient.
  • Fomentar l’ús del compostador de l’escola.
  • Mostrar empatia i valorar i respectar la diversitat social, cultural, religiosa i de gènere.
  • Identificar i col·laborar en les bones pràctiques relacionades amb el medi ambient i el consum responsable.
  • Promoure coneixements relacionats amb l’agricultura ecològica: hort, eines, hortalisses, compost, arbres fruiters…

Durant aquest mesos ja hem fet força feina: conservació de la decoració de les garrafes, esqueixos de plantes pels ambients, condicionament de l’espai de l’hort amb bancals, remoure la terra, plantar calçots, escampar terra fèrtil i sobretot compartir moments inclusius.