1r A: Una visita molt especial

En el marc de la Setmana de la Dona, el grup-classe de 1r A hem rebut la visita de la Laura Martínez, mestra d’Educació Especial i mare del Pau.

Ens ha fet una xerrada interessantíssima sobre la discapacitat visual, on hem après que hi ha nens i nenes que no poden veure com ho fem nosaltres, però que utilitzen els superpoders dels altres sentits per percebre l’entorn que els envolta. Hem descobert que els nens i nenes amb discapacitat visual greu també aprenen a llegir, però ho fan a través del tacte amb el sistema braille. També, que s’inicien en l’escriptura amb la màquina Perkins. A més, hem vist que ells també aprenen les parts dels animals com ho fem nosaltres, utilitzant ninos per tocar-les i identificar-les.

La Laura, mestra del CREDV-ONCE, ens ha preparat quatre racons d’experimentació i joc per conscienciar-nos sobre aquesta discapacitat i fer-nos empatitzar amb les persones amb discapacitat visual greu. Hem pogut fer servir ulleres de simulació de diferents tipus de visió mentre intentàvem escriure el nostre nom o fer un dibuix i antifaços per llegir contes en braille i amb textures. També hem jugat a palpar i trobar i fins i tot, hem participat d’un racó en el qual hem pogut confegir el nostre propi nom en braille. Ens ha encantat emportar-nos aquest bonic record a casa!

Ara, quan veiem els “puntets” del braille a l’ascensor, les capses dels medicaments, etc. sabrem de la importància del sistema braille. També, quan ens trobem una persona cega al carrer que utilitza un bastó blanc o un gos guia, l’ajudarem i empatitzarem amb la seva discapacitat.

Amb aquesta xerrada, som molt més conscients de la importància de la inclusió de tots els nens i nenes en la nostra societat. Moltes gràcies Laura per compartir la teva gran feina amb nosaltres!