Recomanacions literàries Dia de la Dona

Avui, dia 8 de març, és el dia internacional de les dones i des de la biblioteca de l’escola volem recomanar unes lectures per conèixer millor a moltes dones de la nostra història més llunyana fins la més recent.

A continuació recomanem lectures on les nenes i les dones són les protagonistes de la història. Si voleu conèixer més continueu llegint.

• Brenman, Ilan (2011). Les princeses també es tiren pets. Animallibres

La Laura té un dubte molt important després d’una llarga discussió en classe sobre la Ventafocs. El seu amic Marcel ha confessat que la famosa i delicada princesa es tirava molts pets. Afortunadament, son pare, a qui li agraden els llibres i les bones històries, posseeix un llibre secret de les princeses en el qual la Laura trobarà les respostes a tots els seus dubtes.

• Gallego, Laura (2019). Sara y las goleadoras. Creando equipo. Planeta (col·lecció)

Sara està boja pel futbol, però no li permeten jugar en l’equip de l’escola… perquè es només per a nens! Així que es proposa convèncer a les seves amigues per crear un equip de futbol femení. Però només podran competir a la lliga interescolar si demostren que són capaç de jugar millor que els nens. Ho aconseguiran?

• Díaz, Raquel (2017). Quan les nenes volen alt. Lumen Infantil

L’Adriana, La Virginia i la Martina tenen grans somnis, però la banda del senyor Nohoaconseguiraspàs els ha omplert les butxaques de pedres perquè no puguin volar. La Martina és lleugera com una fulla al vent. Li encanta volar d’un costat a l’altre de la seva habitació rugint com si fos una avioneta. De gran vol ser la millor pilot del món sencer. L’Adriana és rodoneta com el punt de la i. Sempre puja els esgraons de casa seva de tres en cinc perquè té presa per abraçar el seu estimadíssim violí. Sap que de gran serà una súper violinista. La Virginia és silenciosa i es passa tot el dia entre llibres. Li agrada escriure contes i va amb el seu quadern sota el braç d’aquí cap allà imaginant històries al·lucinants. Te claríssim que serà una escriptora reconeguda en tot el planeta i una mica més enllà.

• McAnulty, Stacy (2018). Bonitas. Astronave

Cada noia és única, enginyosa, adorable… La bellesa no està en l’exterior sinó en aconseguir reptes, mostrar amabilitat i contagiar el riure.

• Díaz, Raquel (2010). Hi ha res més avorrit que ésser una princesa rosa? Thule Ediciones

Carlota estava farta del rosa i d’ésser una princesa. Carlota no volia fer petons als gripaus per veure si eren prínceps blaus. Carlota sempre es preguntava per què no hi havia princeses que rescatessin als prínceps blaus de les urpes del llop o que cacessin dracs o volessin amb globus.

• Kemp, Anna (2017). La princesa rebel. Blume

Vet aquí una vegada, en un lloc molt a la vora, hi vivia la princesa Elna, que es trobava sola.

-Un dia -deia-, el meu príncep em vindrà a salvar.

Però se m’acaba la paciència, ja es podria espavilar!

I quan finalment el príncep arriba, no és el que l’Elna s’imaginava…

Finalment, mostrem dues col·leccions i un llibre que expliquen la biografia de dones molt interessants:

• Col·lecció Petita & Gran

Aquesta col·lecció explica les històries d’algunes de les dones més conegudes del món. La seva vida, la seva trajectòria, quin va ser el seu treball… Tot! I d’una manera pensada pels nens i nenes. Grans dones com, per exemple, Frida Kahlo.

• Col·lecció contes de bona nit per a nenes rebels

Els llibres de bona nit per a nenes rebels repassen les històries i les vides d’un munt de dones que van canviar i encara canvien el món. A més a més, són històries curtes, entretingudes, plenes de lliçons i amb il·lustracions.

• Civico, Irene; Parra, Sergio (2019). Las chicas van donde quieren. Montena

Tots coneixem el nom d’algun pirata famós, o d’un astronauta que ha arribat al espai, però… i les dones? Moltes van fer viatges o van inventar màquines. Aquí podreu trobar a 25 superaventureres que  van canviar el món i van demostrar el seu poder.

Esperem que gaudiu d’una bona estona de lectura acompanyats/des de grans dones!