Projecte Convivim

Des del Pla de Convivència i amb l’objectiu promoure estratègies per a la gestió positiva de conflictes i afavorir el vincle i el coneixement entre els alumnes de l’escola, va iniciar el projecte

Aquest projecte consisteix en un programa de sessions on els alumnes de 6è curs realitzen una sessió prèvia amb els coordinadors del projecte, que fan el modelatge, i a la setmana, porten a terme aquesta sessió amb els alumnes de 3r curs.

La metodologia de les sessions s’enfoca a despertar la sensibilitat envers les situacions problemàtiques, i a partir d’aquí, i mitjançant uns valors, saber com prevenir, mediar, actuar o bé resoldre els conflictes. El role playing a partir de situacions quotidianes i la visualització de curtmetratges són dues activitats que predominen i que fomenten la participació dels receptors.

Les primeres sessions han tractat sobre resolució de conflictes, empatia i l’assertivitat. Les properes, treballarem sobre el diàleg i la comunicació no verbal.