P5- Projecte: els taurons

Benvolgudes famílies,

Durant aquest primer trimestre hem realitzat el primer projecte del curs que ha tractat sobre el nom de la classe: els taurons.

El treball per projectes és una metodologia que permet a l’alumnat pensar, investigar, aprendre dels seus errors, dels companys/es i d’aquesta manera fomentar el ser crítics.

L’única consigna que es va donar va ser que l’animal de la classe havia de ser un animal aquàtic. Primer de tot, vam fer una pluja d’idees amb tots els animals que conexíem i ens agradaven. Després, vam fer una votació amb els animals que van sortir per quedar-nos només amb quatre animals. I, per últim, vam fer una darrera votació i l’animal amb més vots va ser el tauró.

Un cop ja teníem el nom de la classe, es van fer dues preguntes: què sabem? I què volem saber sobre els taurons? A partir de la curiositat dels infants ens vam posar a treballar en el projecte.

Entre tots/es vam pensar què necessitem per poder saber tot el que va sorgir durant la conversa. Vam fer una pluja d’idees: contes, llibres, vídeos, internet, revistes, fotografies… Amb això, es van repartir els temes entre tot l’alumnat i es va demanar la col·laboració amb les famílies per tal de fer una breu exposició amb la informació que van portar i, des d’aquí, us volem agrair la vostra dedicació.

Un dia vam sortir al pati per  mesurar la llargada del tauró més gran i del més petit. Ho vam fer amb una cinta mètrica i després vam veure quants nens/es hi cabíen estirats/des.Les activitats que s’han realitzat han estat molt diverses (musicals, plàstiques, matemàtiques, de lectoescriptura i de descoberta). Algunes activitats han quedat recollides a l’àlbum que us donarem al final del trimestre i les podreu veure amb els vostres fills/es, però hi ha d’altres que hem fet que no les podem recollir en format paper i us fem una breu mostra a través d’aquest canal.

També hem après dues cançons en català sobre els taurons i una en anglès. Fins i tot, ens sabem una endevinalla.
Amb l’ordinador hem fet diverses activitats: hem classificat, hem ordenat la paraula tauró, hem fet puzzles, hem vist diferents vídeos…

Una altra activitat que va agradar molt va ser la de la llanterna. Vam veure diferents vídeos sobre espècies de taurons. Vam seleccionar les que més ens agradaven i les vam pintar.  Les vam calcar amb un tipus de paper especial. Vam fer una llanterna i vam enganxar un fons negre. Després, vam apagar la llum i vam fer màgia: al passar la llanterna pel full, surt un tipus de tauró.

Hem après moltes coses sobre els taurons i també hem gaudit molt amb tot el procés de descoberta. Aquí us deixem unes fotografies d’altres activitats que hem anat fent.