RACONS DE LECTOESCRIPTURA
Cada setmana fem una sessió de racons de lectoescriptura, treballant amb la meitat del grup (desdoblat amb l’hora del conte). Les girafes fan aquest racó el dilluns a la tarda i els cérvols el dimarts a la tarda.
Ja hem presentat tres activitats:
1.Confegir paraules.
En aquesta activitat els infants han de confegir paraules a partir de models. Aquests models tenen diferent nivell de dificultat, per adaptar les propostes al moment maduratiu de cada infant.
En aquestes activitats poden comparar lletres de pal i lligada, així poc a poc es van familiaritzant amb la lletra lligada, tot i que no reconeguin encara quines lletres són, però amb el pas de les sessions ja comencen a reconèixer moltes d’aquestes lletres.
Primer nivell: han de col·locar les lletres damunt el model, per tant, es tracta d’aparellar lletres iguals, primer de pal i després lligada de la mateixa paraula.
Segon nivell: el model està escrit a un costat, amb el dibuix, i han de seguir l’ordre de les lletres, primer de pal i després lligada de la mateixa paraula.
2.Traç en pauta.
Presentem als infants unes bases amb una pauta i un model de traç a reproduir. En aquesta activitat tracen línies i sanefes que ja hem presentat i estem treballant en les sessions de grafomotricitat. Aquí és important el treball de l’espai i el control motriu.
3.Relació imatge-nom.
Nivell 1: hem d’aparellar paraules iguals: lletra de pal – lletra de pal.
Nivell 2: ara han d’aparellar paraules iguals però amb lletra lligada.
Nivell 3. Alguns infants ja han passat a un nivell més avençat, relacionant lletra de pal i lligada de la mateixa paraula. Són infants que ja tenen algunes estratègies per fer l’associació (com comença, com acaba, si la paraula és llarga o curta, altres lletres conegudes)