Consell escolar

QUÈ ÉS EL CONSELL ESCOLAR DE CENTRE?

El consell escolar de centre és l’òrgan de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. És reuneix aproximadament un cop al trimestre i els temes a tractar, de manera sistemàtica, son els següents:

Novembre:

CURS 19/20
Abril – 2020

Aprovar el
projecte educatiu i les modificacions corresponents per una majoria de tres cinquenes parts dels membres.QUINES SÓN LES SEVES FUNCIONS?

1. Aprovar la programació general anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.

2. Aprovar les propostes d’acords de coresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats i institucions.

3. Aprovar les normes d’organització, funcionament i modificacions corresponents.

4. Aprovar la carta de compromís educatiu.

5. Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.

6. Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.

7. Participar en el procediment de selecció i proposta de cessament del director o directora.

8. Intervenir en la resolució de conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.

9. Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.

10. Participar en els les anàlisi i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.

11. Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.

12. Qualsevol altra que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.

COMISSIONS ESPECÍFIQUES DEL CONSELL ESCOLAR

HI ha 4 comissions que es desprenen del Consell Escolar: comissió econòmica, comissió de convivència, comissió permanent i comissió de socialització de llibres de Primària.

Els integrants de les diferents comissions seran nomenats per un període de dos anys entre els membres del consell escolar.

COMISSIÓ ECONÒMICA: La comissió econòmica supervisa la gestió econòmica del centre i formula, d’ofici o a requeriment del consell, les propostes que siguin escaients en aquesta matèria. Està integrada per:

• La presidenta del Consell Escolar
  • La secretària del Consell Escolar
  • Una representant de l’equip docent
  • Una representant de famílies
  • PERIODICITAT REUNIONS: Un cop al curs, en elaborar el pressupost.

COMISSIÓ CONVIVÈNCIA: La comissió desenvolupa aquestes tasques:

– Resoldre i mediar en els conflictes de convivència plantejats. Vetllar per a què en la seva resolució es contempli la normativa vigent.

– Canalitzar les iniciatives de tots els sectors de la Comunitat Educativa per millorar la convivència, el respecte mutu i la tolerància de i entre tots els membres de la Comunitat Educativa .

– Vetllar per garantir els drets i deures de tota la Comunitat Educativa i per impedir que es cometin actes contraris a les normes de convivència del centre. Col·laborar en la planificació de mesures preventives i en la mediació escolar.

Integrada:

• La presidenta del consell escolar
  • La secretària del Consell Escolar
  • Dues representants de famílies
  • Dues representant de l’equip docent

Periodicitat reunions: En cas greu d’incompliment de convivència a l’escola i que calgui fer apertura d’expedient.

COMISSIÓ PERMANENT

La comissió permanent desenvolupa les següents tasques:

Concretar dates o canvis de dates de sortides ja incloses en el PAC.

• Organitzar i concretar aspectes d’una festa de l’escola o de les jornades culturals, ja incloses al PAC.
  • Estudiar la viabilitat d’una proposta sorgida del consell escolar.
  • Canalitzar informacions sobre fets puntuals que no requereixin la totalitat del consell.
  • El consell escolar no podrà delegar en la comissió permanent temes relacionats amb la selecció i cessament de la directora, les de creació d’òrgans de coordinació, l’aprovació del projecte educatiu, del pressupost i la seva liquidació, de les normes d’organització i funcionament, del pla anual i la memòria de centre, ni de la resolució de conflictes i imposició de correctius amb finalitat pedagògica en matèria de disciplina d’alumnes. Integrada per:
    • La presidenta del consell escolar
    • La cap d’estudis
    • Una representant de famílies
    • Una representant de l’equip docent
    • La secretària del Consell Escolar, amb veu i sense vot.
  • PERIODICITAT REUNIONS: quan s’escaigui

• COMISSIÓ SOCIALITZACIÓ DE LLIBRES DE TEXT DE PRIMÀRIA: formada per 5 membres del Consell Escolar de l’escola. Les funció d’aquesta comissió és fer el seguiment i vetllar per la continuïtat i el bon funcionament del projecte. Està integrada:
    • la presidenta del consell escolar
    • La secretària del consell escolar
    • 1 Representant equip docent
    • 1 Representant famílies
    • 1 Representant AMPA

PERIODICITAT REUNIONS: final de curs per valorar l’aplicació del projecte