L’escola

L’Escola del Bosc entén l’educació com un procés integral. Pretenem formar els nens i nenes intel.lectual, física i moralment.

Els trets d’identitat que ens defineixen són els següents:

• Confesionalitat:  La nostra escola és aconfessional, respecta totes les religions i creences, tant de mestres com d’alumnes.

• Pluralisme:  Tant la tasca educativa com la convivència, es desenvoluparan sempre en un marc de tolerància i de respecte a la llibertat de dadascú.

• Coeducació: S’educa al nen i la nena per una societat integrada per homes i dones, desmitificant la diferenciació de rols.

• Inclusió: l’Escola del Bosc creu fermament en que l’educació a d’incloure a tots els nens i nenes en el mateix entorn escolar.

• Llengua d’aprenentatge: La llengua vehicular i base d’aprenentatge és el català. Si bé, l’objectiu terminal és aconseguir que els/les alumnes arribin al final de l’Educació Primària amb un domini bàsic de les dues llengües.

• Línia metodològica:

Potenciar un ensenyament actiu, basat en els aprenentatges significatius i fomentant l’activitat i la iniciativa com a mitjà de recerca dels coneixements.

Educar els infants en un esperit de cooperació, solidaritat i respecte als drets humans.

Respectar la diversitat de ritmes evolutius i de capacitats intel.lectuals i afavorir la integració dels alumnes amb problemes d’aprenentatge.

Educar els nostres alumnes pel present i pel futur, capacitant-los en l’ús de les noves tecnologies i desenvolupant-los l’esperit crític, la capacitat de discussió i de decisió i la voluntat col.lectiva de transformació de la realitat social.