Projecte Escolta’m

aulaescoltam

En el curs 2016-2017 vàrem iniciar nou projecte a l’escola; el PROJECTE ESCOLTA’M

EN QUÈ CONSISTEIX?

El projecte proposa un pla d’intervenció educativa que estableixi una vinculació  positiva entre l’adult (mestre) i l’infant. Proporcioni a tot l’alumnat factors que els reconeguin i els acompanyin en el seu creixement amb l’objectiu d’aconseguir benestar i seguretat personal que els ajudin a desenvolupar-se de forma integral i satisfactòria.

Principis del projecte:

• L’escola com ambient crucial per promoure reaccions resilients en els infants, a partir del dia a dia, a tota hora i comptant especialment amb el recurs de l’aula petita.

• Potenciar els factors que millorin les seves capacitats d’iniciativa, d’independència, d’introversió, de relació, de bon humor, de creativitat…

• Fiançar les bones relacions que s’estableixen en el si de les aules

• Resposta més personalitzada a les funcions tutorials.

• L’infant pugui copsar del seu mestre o mestra : “tu m’importes”

• Cap tipus de pressió curricular tant pels infants com per al tutor o la tutora.

COM?

Cada tutor o tutora, dins del seu horari lectiu, té ubicada una hora setmanal per tal de desenvolupar aquestes tutories amb un agrupament de 3 infants. Les sessions es porten a terme a “l’aula petita”. L’aula petita com a recurs per promoure factors protectors, preventius. A través de jocs, contes, petites consignes o motivats pels materials que se’ls presenta.

Aquest espai d’una hora setmanal pretén copsar i detectar si alguns alumnes més que d’altres necessiten establir relacions properes d’estima i respecte, encara que sigui “com a mínim amb un sol adult significatiu”, i observar també la manera en què expressen la necessitat espontània o no d’establir relacions d’harmonia i ajuda entre iguals.