Propostes per a la setmana del 20 al 24 d’abril

Hola famílies! Ens trobem una setmana més! Aquí us deixem les propostes per aquesta setmana. No dubteu d’escriure un mail a les tutores i especialistes per qualsevol qüestió, deixem els mails al final de les recomanacions.

TUTORIA

Estimats nens i nenes! Esperant que tots estigueu molt bé, us he preparat una mica de feina per anar repassant el què hem anat fent.

–  De català, és molt important que cada dia llegiu unes quantes pàgines d’un conte i una estoneta, ho feu en veu alta perquè algú de casa us pugui escoltar per poder-vos corregir.

  1. Comenceu per una activitat d’ortografia, fent repàs de la r.Feu aquesta activitat de l’Edu 365, a poc a poc i pensant el què aneu fent. Si hi ha alguna activitat repetitiva, podeu seguir endavant.(Aquesta feina és de pràctica, no cal que la reenvieu) http://www.edu365.cat/primaria/catala/ortografia/cm07.html
  2. Després hi ha un dictat preparat de la r, en un document word. Dictat preparat r
  3. I per últim, hi ha una activitat d’expressió escrita d’un còmic del Pingu (document word). EXPRESSIÓ ESCRITA

– Activitats de matemàtiques

  1. Jeroglífics matemàtics (Aquesta feina és per practicar, no cal que la reenvieu)

https://edumet.cat/areatac/p_coronavirus/fitxers/documents/curriculum/jeroglific_matematic.pdf

  1. Fulls de fraccions en fulls del word. matematiques fraccions
  2. Practiqueu una mica el càlcul i les operacions de forma divertida: (Feu els exercicis que vulgueu, no cal retornar-los).

https://sites.google.com/a/escolapovill.net/4t-de-primaria/matematiques/calcul-mental

– Activitat de plàstica

https://edumet.cat/areatac/p_coronavirus/fitxers/documents/curriculum/6_maneres_de_mirar_una_joguina.pdf

 

MÚSICA

Hola classe Puigmal, me’n recordo molt de vosaltres i tinc moltes ganes de reprendre les nostres classes musiqueres i bailongues.  Recordeu que em podeu enviar els dibuixos musicals, que us vaig proposar la setmana passada, al meu correu: educaciomusical.barkeno@gmail.com

Us proposo fer una mica de repàs de notació musical, us deixo aquí la feineta.

Notes

Un cop enllestida me l’envieu al meu correu. Seguiu repassant les partitures de flauta apreses a classe i si voleu anar avançant us en deixo una de nova, no us resultarà difícil perquè tan sols hi ha digitació amb la mà esquerra.

partitura

 

CASTELLÀ

Hola guapas y guapos. Ya hace unos cuantos días que no nos vemos, pero aun así siempre pienso en vosotros. Lo estamos haciendo muy bien!!!!! Esta semana os explicaré una breve historia.

LA  CASA DE LA TORTUGA Y EL CARACOL

Un día el sol quiso reunir a todos los animales para festejar la llegada de la primavera. Envió una paloma mensajera para avisar a los elefantes,los leones,los caballos,los conejos…

 A los tres días ya habían llegado todos los animales. Pero de pronto se dieron cuenta de que faltaban la tortuga y el caracol. Al rato,llegaron sudorosos y llevando a cuestas su caparazón.

-Pensamos que si abandonábamos el caparazón otro animal lo ocuparía y nos quedaríamos sin casa- respondió la tortuga.

A partir de entonces la tortuga y el caracol van a todas partes con la casa encima.

 Esta historia es un poco como nosotros en estos momentos que nos recomiendan estar en casa .

Escribirla,dibujarla y  si os apetece la podéis hacer más larga.

Espero que estéis leyendo un poquito cada día. En el edu365 tenéis muchas actividades para aprender más castellano.

 

EDUCACIÓ FÍSICA

Hola nois i noies, espero que estigueu  bé i que aneu fent les propostes que anem posant i especialment les d’hàbits saludables i de més moviment! Us aniré posant noves propostes però no deixeu de fer totes les que ja s’han proposat!

Com us agrada tant el Tennis Taula o Ping-Pong  us deixo aquest enllaç perquè us el mireu i apunteu en una llibreta les regles bàsiques del Ping-Pong/Tennis Taula-

https://elracodelpingpong.es.tl/Reglament.htm

https://www.youtube.com/watch?v=TtLcaFs6Q50

Per activar el cos:

A tots els nois i noies del Bloc 2 us faig un mateix repte, a veure si us atreviu a preparar un esmorzar ben saludable i el compartiu amb una imatge que podeu enviar per  la web de l’escola o a mi mateixa amb el títol “Esmorzars saludables”. 

fem_salut

EN FAMÍLIA_31 ESMORZARS SALUDABLES_Lídia Pérez

 

ENGLISH

Good morning! El tema que treballarem avui és “Daily routines”.  Cliqueu aquest link:

https://es.liveworksheets.com/mv56nk

Trobareu unes feines interactives. Això vol dir que podeu respondre directament sense necessitat d’imprimir. Quan hàgiu acabat cliqueu a “¡Terminado!”. Després de clicar a “¡Terminado!” heu de donar-li a “Enviar mis respuestas a mi profesor/a”. Haureu d’introduir el meu mail: popstar94@hotmail.com

Bona feina!

 

Activitat voluntària d’entreteniment

Juguem tots junts a “PASALABÀRKENO” ! Realitzar una mena de “PASAPALABRA” ,que també es podria anomenar “PASALABÀRKENO” en què els infants hauran d’explorar, investigar i pensar la paraula clau que correspon a la definició esmentada. En aquest context, s’utilitzen mots que amb anterioritat ja havien treballat en el curs.

A: Comença per la lletra A; tipus de paraula que conté la síl·laba tònica a l’última posició de veu. (Aguda)

B: Comença per la B; Nom de l’escola en què estas inscrit. ( Bàrkeno)

C: Comença per la C; Nom del canvi d’estat de la matèria d’estat a gasós a estat líquid. (Condensació)

D: Comença per la D; Nom de la primera nota musical. (DO)

E: Comença per la E; Nom del procés que fa referència quan es bull l’aigua. ( Ebullició)

F : Comença per la F; Nom matemàtic que correspon aquell número que s’utilitza per multiplicar per obtindre un altre número. (Factor)

G: Comença per la G; Nom musical d’un so que es correspon a l’antònim del mot agut. ( Greu)

H:  Comença per la H; Nom que correspon a les tres quartes parts de la Terra format per aigua.   (Hidrosfera)

I: Comença per la I; Paraula composta amb anglès “…… front of”  que correspon a la traducció davant de. ( IN)

J: Empieza por la J; Nombre del animal con el cuello muy largo. (Jirafa)

K: Comença per la K; Nom amb anglès que correspon a la traducció del mot“cavaller”. (Knight)

L: Comença per la L; Nom que rep una del tres tipus de comarques de Catalunya. ( Litoral)

M: Comença per la M; Nom que rep una dels tres tipus de comarques de Catalunya. ( Muntanya)

N: Comença per la N; Nom matemàtic d’una fracció que indica el número de les parts iguals que agafem d’un nombre i/o unitat. (Numerador)

NY: Conté la NY; Nom de la comunitat autónoma que té com a capital Barcelona. ( Catalunya)

O: Comença per la O; Nom amb anglès que és correspon a la posició d’un objecte o subjecte en què la traducció del mot és “oposat” . (Opposite)

P: Comença per P; Nom d’una malaltia epidèmica com el Coronavirus que s’ha estés a nivell mundial. (Pandèmia)

Q: Conté la Q; Nom matemàtic d’una fracció que al multiplicar el numerador i el denominador d’una fracció pel mateix número resulta una altra fracció. Una fracció…  representa la mateixa quantitat. ( Equivalent)

R: Comença per la R; Llei de les 5 R : reduir, reutilitzar, reparar, recuperar i… ? ( Reciclar).

S: Comença per la S; La matèria es pot trobar en estat líquid, gasós i …? (Sòlid)

T: Conté la T; Nom que rep una de les fases del cicle de l’aigua quan l’aigua dels núvols cau en forma d’aigua, neu o pedra. ( Precipitació)

V: Comença per la V; Nom del canvi d’estat de la matèria d’estat a líquid a l’estat gasós. (Vaporització)

W: Comença per la W; Nom amb anglès que és correspon a la definició mag. (Wizard)

X: Conté la X; Nom que rep l’automòbil que és més utilitzat per la societat que conté la grafia TX. (Cotxe)

Z: Conté la Z; Cognom de l’actual president d’Espanya Pedro … ? ( Sánchez).

Figures presents en el joc

-Presentador

-Participants

Desenvolupament

Un membre de la família realitzarà la figura del presentador, qui haurà d’emetre les diferents qüestions proposades. Els altres seran els participants, qui hauran de resoldre les diferents preguntes. Cada participant tindrà mig minut (00:30) per respondre. En el cas de no saber la resposta, per no quedar eliminat, haurà de passar el torn dient en veu alta “PASALABÀRKENO” i l’altre participant  haurà de respondre a la següent qüestió. En el cas que un membre s’equivoqui de resposta també és passarà el torn. Al final es recomptaran les diferents paraules que ha encertat cada participant. L’objectiu principal no és encertar més o menys paraules, si no, que entre tots poder completar-les totes .

Solucions

Les respostes estan al final de cada lletra entre parèntesi

Servei de Suport i Atenció Emocional

Quan us sentiu amb ganes us proposo que  dibuixeu, escriviu i/o expliqueu (entre la família i amistats) les següents situacions.

–       El què més m’agrada de mi.

–       El què estic aprenent del confinament.

–       L’espai on em sento més còmode de casa.

–       El millor moment que hagi experiment del confinament.

I com s’apropa Sant Jordi, podeu anar recollint el material i feu el vostre llibre-diari, us poso un exemple:  https://www.youtube.com/watch?v=X73l12Fwi7Q

 

MAILS MESTRES

Imma: imma.barkeno@gmail.com

Laia: educaciomusical.barkeno@gmail.com

Anna Hospital: annahospital683@gmail.com

Carmen: cburiburi@gmail.com

Andrea: aalba5@xtec.cat

Emili: popstar94@hotmail.com

Alba Lorente (Educació Emocional): alba.lorente@fchmcorts.com

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>