PROGRAMA DE FORMACIÓ A LESFAMÍLIES 3r TRIMESTRE

Ens tornem a posar en contacte amb vosaltres amb noves propostes per a la segona quinzena d’abril. En aquesta ocasió, hi ha moltíssimes activitats per a l’etapa escolar d’infantil i primària. A continuació destaquem les que oferim per primera vegada.

La diversitat a l’escola – Jordi Serra i Araceli Gonzàlez,

De vegades vivim amb neguit el fet de reconèixer que la nostra criatura és “diferent” a l’infant que havíem imaginat. Al llarg de l’activitat contextualitzarem el concepte de diversitat (tant referint-nos a la diversitat de capacitats com a la diversitat en l’expressió del gènere) i el de coeducació, reflexionarem sobre els neguits i les pors de les famílies en el desenvolupament del seu infant, i mostrarem estratègies per reconèixer i valorar les seves competències i capacitats.

abril /dc 21

0-6
Fer de pares, un treball en equip. Com gestionem els conflictes i les diferències en criteris educatius – Natàlia C. de Sobregrau, psicòloga

La importància que tots dos membres de la parella participin activament en l’educació. Què passa si no comparteixen uns mateixos criteris? Quin impacte pot tenir en els fills? Com ho hauríem de gestionar? També veurem el paper dels avis en aquest «treball d’equip» i com afrontar els diferents punts de vista que podem tenir-hi.

abril / dl 19

3-12
Pràctiques emocionants! Posem les emocions en joc – Magda Clota, educadora emocional

Cada vegada sentim més a parlar de les emocions, fins i tot és molt possible que ens sapiguem els colors de cada emoció tal i com llegim en els contes als nostres fills i filles si són petits. I potser també tenim molt clar que quan algú de casa crida és que deu estar de malhumor. I tot i això, quan és el moment d’encarar-ho de manera pràctica… la cosa canvia. Aquest serà un taller participatiu per adonar-nos, a la pràctica, de quines són les emocions tot sentint-les. Però també un taller on adonar-nos de tot allò que ja estem fent i valorar-ho!!

abril / dt 20

3-12
La família en dansa – TALLER D’EXPRESSIÓ ARTÍSTICA EN FAMÍLIA – Ernest Rossell, arterapeuta

Saps que darrera del teu nom s´hi amaga una ball? Saps que si ajuntem tots els noms de la família podeu fer una dansa?

Ajuntant el moviment de les lletres pots fer-ne una, i quan ajunteu tots els noms, la dansa es fa més gran, més rica, més completa.

abril / dj 22

6-16
Fem un sopar bo i saludable – TALLER EN FAMÍLIA – Eulàlia Fargas, cuinera i tallerista

Cuinarem plegats, però procurem donar protagonisme als nostres fills i filles. Els adults serem els ajudants. Cuinar junts és una bona manera d’introduir nous aliments i bons hàbits, però també de reforçar els vincles afectius, desenvolupar la creativitat i fer créixer l’autoestima.

El taller ens permetrà incentivar el treball d’equip en família, compartir, negociar i reconèixer les habilitats personals de cadascú per treure’n el millor partit possible.

Uns dies abans de la realització us comunicarem els ingredients que necessitareu. Seran ingredients assequibles.

abril / dl 26

6-12
Collages per treballar les emocions a casa –

Carmen Alba, directora d’Amaltea Cultura

Els llenguatges artístics tenen la capacitat d’abordar les emocions des d’una experiència multisensorial. Parar l’atenció no només en la paraula, sinó en les imatges i l’acció de fer un collage, permet generar un espai comú en família i aprofundir en les emocions viscudes. Fer un collage en família significa compartir temps, històries i silencis a través de les textures, els colors o la narrativa visual.

Tant per a infants com per a adolescents.

abril / dv 30

TE

També durem a terme activitats ofertes en ocasions anteriors i que seguim programant perquè han estat molt demanades, tals com ara:

L’assetjament entre iguals. Comprendre’l i prevenir-lo – EINES, serveis socioeducatius SCCL

Reflexionarem al voltant de sentiments, actituds i possibles maneres d’actuar en situacions de bullying. Com identificar casos de bullying i conèixer els indicadors de risc. Entendre el rol que tenen les famílies i els professionals i la bona comunicació per a la seva prevenció. Oferir pautes educatives a les famílies per tal d’abordar aquesta realitat. Detectar indicadors que ajudin a prevenir riscos.

abril /dt 27

6-16
Educar sense cridar – 1a part – Alba Castellví, educadora i mediadora

De quines maneres podem educar amb tranquil·litat per ajudar els fills a ser autònoms i responsables? Eines i idees concretes per educar sense cridar.

abril / dc 28

3-12

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *